Specificaties 10,1", 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung N150 JA01 Review

gambieter 13 april 2010, laatste update op 29 april 2010, 3.095 views

Samsung N150 JA01

Pluspunten

• Scherm, toetsenbord, touchpad

Minpunten

• Wordt geleverd met Windows 7 Starter en bloatware, na aankoop duurt het meer dan een uur voor netbook gebruiksklaar is. Advies is om XP erop te zetten.

Omdat mijn Medion netbook niet goed werkt (touchpad), mijn werklaptop een probleem heeft met het keyboard, wilde ik een netbook voor reizen hebben. Lange accuduur en een prettig toetsenbord, touchpad en scherm waren belangrijk voor me.

Tot nu toe ben ik erg tevreden: toetsenbord is goed tot zeer goed voor een netbook, accuduur is mooi (6-7u), mat scherm is voor mij prettiger, en het touchpad is prettig stroef op het oppervlak. Helaas moet je veel drivers/software toch installeren om de Fn-toetsen goed te gebruiken (dwz helderheid, geluid, etc), maar dat lijkt de laptop niet te vertragen.

De verschillende aansluitingen zitten mooi verzonken, zoals de ON/OFF schuif. Ook is de batterij mooi gestroomlijnd, waardoor het echt een mooie netbook is om te zien. Omdat ik alleen XP Pro SP3 draai (met Avira Premium, Office 2003, Paintshop Pro 7,Truecrypt) ben ik niet van plan de RAM te upgraden.

Voorbeeld van aandacht voor detail: om de batterij te beschermen en langere levensduur te geven kun je een profiel gebruiken waarbij deze maar tot 80% wordt opgeladen. Zeer lage geluids- en warmteproductie.

Dus: aanbevolen, zolang je Win7 maar eraf gooit ;) .

Gekocht bij PC World UK, voor 249 (oneveer 285).

Heb jij ook een Samsung N150 JA01?