Remeha eTwist

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Remeha eTwist Review

janchtw 5 januari 2019, 748 views Product gekocht

Remeha eTwist

Prima thermostaat. Na installatie een klokprogramma voor de week ingesteld en daarna niet meer naar omgekeken.

Pluspunten

• Scherm duidelijk en aan te passen
  • Scherm staat alleen aan als het nodig is.
  • Eenvoudig te programmeren met de app
  • Via de app op afstand te bedienen

Minpunten

• Niet alle funkties beschikbaar op app.

De thermostaat werd meegeleverd bij de aankoop van een Remeha Ace 28c CW4.
Ik lees hier nogal eens dat de aangegeven temperatuur te hoog zou zijn. Maar mijn eTwist gaf na installatie precies de juiste temperatuur aan. Het was daarna wel even uitzoeken wat er allemaal mogelijk was maar door in de gedownloade pdf handleiding op trefwoorden te zoeken had ik de thermostaat snel naar wens ingesteld.

Het scherm toont nu:

- De huidige temperatuur
- De ingestelde temperatuur
- Bij een klokprogramma de eerstvolgende temperatuur aanpassing
- De ketelstatus (of de pomp draait en/of hij aan het opwarmen is.
- de tijd

Dat het scherm niet aan blijft staan hindert mij niet want tja, in het begin kijk je er vaak naar om te zien of alles werkt maar daarna alleen nog maar als je denkt dat er iets niet goed gaat.
De draaiknop is wat stroef maar ik gebruik eigenlijk alleen maar de app.
Die app werkt prima en de mogelijkheid om ook als je niet thuis bent de temperatuur aan te passen bv. een half uurtje voor je thuiskomt is heel fijn. Ook kun je volgen hoe het met de huiskamer/keteltemperatuur en waterdruk gesteld is.

Wat ik mij wel afvraag is waarom de app je naam, adres en geboortedatum moet weten. Tenminste, zo lijkt het op het eerste gezicht wel. Later leek het me geen goed idee en heb ik adres en geboortedatum weer verwijderd.

Enfin, al met al ben ik toch wel heel tevreden met m'n eTwist.

Heb jij ook een Remeha eTwist?