Samsung QLED QE65Q8D Zwart

Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QLED QE65Q8D Zwart Review

smocho 4 januari 2019, laatste update op 4 januari 2019, 360 views Product geleend

Samsung QLED QE65Q8D Zwart

QLED vs OLED. Ik zat altijd in het OLED kamp maar deze QLED tv heeft mij ontzettend weten te overtuigen!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Werkt uitstekend in fel verlichte ruimte
  • Veelzijdige Smart functies
  • Ambient mode
  • Responsiveness en snelheid van de TV

Minpunten

• Duur

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Sinds een maand staat de Q8D 65 inch te schitteren in onze woonkamer. De beeldkwaliteit, snelheid van de tv (processor), intuïtieve bediening en schier formaat van het scherm zorgen er voor dat het pijnlijk wordt om de tv straks weer in te leveren!

Beeldkwaliteit:
Het paneel doet het zeer goed in een ruim verlichhte kamer (zon en daglicht). Samsung heeft hier voor een anti-reflective laag aangebracht op het paneel. De omlijsting van het scherm is zeer dun wat het gevoel geeft van bijna 100% scherm to body ratio. Met andere woorden; vooral in het donker lijkt het alsof het TV beeld zweeft tussen de kasten van ons TV meubel. Out of the box was de beeldkwaliteit al fantastisch, maar ik heb toch naar eigen smaak nog zitten spelen met de settings. Wanneer de TV op HDR+ mondus gezet wordt krijgt de helderheid van de TV een ontzettende boost wat de kleurdynamiek en explosiviteit weer ten goeden komt wat mij betreft. De kleuren spatten werkelijk van het scherm, helemaal wanneer je één van de geintegreerde smart apps gebruikt zoals Netflix. HDR support is ook aanwezig uiteraard met HD10, HDR10+ en HLG. Vooral HDR10+ is een fantastische feature wanneer je een gameconsole aansluit op het scherm. Resumerend; Zwart is mooi zwart (niet grijs zoals bij veel LCD's) en de kleuren spatten van het scherm af. Het feit dat het paneel een VA paneel is en geen traditioneel LCD paneel helpt ook op het vlak van kleuren natuurlijk. Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Audio:
De audio kwaliteit van de speakers zelf heb ik maar kort getest. De speakers zijn naar beneden gericht dus deze geven een degelijk standaard stereo geluid. Helemaal niet slecht voor en TV die zo dun is als deze. Echter een TV van dit kaliber koppel je natuurlijk gewoon aan je versterker en goede set speakers. Ik heb de TV via optisch-out gekoppeld aan mijn versterker en dat geluid klinkt gewoon top.

Smart features:
De feature waar mee geadverteerd wordt is natuurlijk Ambient mode. Met deze modus kun je in stand-by modus het nieuws of weer weergeven, rustgevende scenes met geluid of de tv kan in zijn geheel op gaan in de achtergrond (jouw muur). Een mooie feature die denk ik vooral goed uit de verf komt wanneer de TV aan de muur hangt. Er zijn veel opties om uit te kiezen dus zelfs wanneer de tv uit staat dan kan deze iets toevoegen aan jouw huiskamer door mooie beelden te tonen. Er zijn veel Smart apps beschikbaar; Netflix, Youtube, Prime en ook apps zoals Spotify. Deze werken allen zeer snel.

Heb jij ook een Samsung QLED QE65Q8D Zwart?