Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart Review

lb2001 4 januari 2019, 322 views Product gekocht

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart

Prachtig toestel, alleen ontbreekt de functionaliteit van Bixby. Sommige apps (zoals Yahoo Finance) hebben geen belangrijke functie en kunnen niet worden verwijderd, laat staan uitgeschakeld. Ook worden er via Galaxy Apps bepaald apps automatisch geïnstalleerd, zonder dat je daar erg in hebt. Deze apps zijn overigens ook niet te verwijderen.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Prachtig design
  • Supersnel
  • Uitstekende camera

Minpunten

• Bloatware
  • Prijs (al is deze inmiddels verder gedaald)
  • Bixby

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat dit mij een goed toestel leek, en bovendien was mijn S7 overleden en was dat dus een perfect moment om een nieuw toestel te kopen. Daar is het eerste punt: het toestel was op het moment van aanschaf (in Augustus) ongeveer 700 euro, waar ik 100 van terugkreeg. Nog steeds erg prijzig.

Maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt, dan druk je de prijs al gauw in een hoekje.

Het scherm heb ik niks op aan te merken. Kleuren zijn prachtig en het contrast is ook super. Veel mensen vinden het toestel breekbaar, maar voor zo'n duur toestel zou ik een goed hoesje gebruiken.

Snelheid is al helemaal geen punt, hij is sneller dan mij ;)

Eigenlijk heb ik niks aan te merken op de hardware, alleen op de software. Veel (en vooral nutteloze) apps worden geforceerd en kunnen niet worden verwijderd. Ook de Galaxy Apps store installeert ongevraagd nieuwe apps die niet te verwijderen zijn. Daarnaast is Bixby nog steeds wat het altijd is geweest: waardeloze rotzooi.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart?