Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color LaserJet 2840 Review

aZuL2001 28 januari 2006, 4.473 views

HP Color LaserJet 2840

Pluspunten

• Compleet in zijn functionaliteit.
  • Werkt zoals je zou mogen verwachten.

Minpunten

• Printer maakt herrie, colorlasers eigen ?
  • Afdruksnelheid in kleur kan beter.
  • Foto's afdrukken heeft geen eigen instellingen om optimaal resultaat te krijgen.
  • Driver is lomp groot (550mb).

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Voor een klant deze AiO mogen aansluiten. Nu waren mijn ervaringen met oudere HP AiO's in een netwerk niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik heb mijn mening moeten bijstellen.

Deze kleuren laserprinter / scanner / fax is een prima oplossing voor een klein bedrijf of een afdeling die zijn eigen faciliteiten wil hebben. Doet gewoon wat hij moet doen in een netwerk, dus ook vanaf je werkplek een fax versturen of scannen wat er op de glasplaat ligt (of de stapel die je op de automatische invoer hebt gelegd). En juist die laatste twee zaken waren wat in het verleden mij is tegengevallen. Wel printen via het netwerk, maar scannen en faxen ho maar.

Het is een kleurenlaser printer, die 4 passes nodig heeft om de vier proces kleuren (CMYK) op het papier te krijgen. Gevolg is dat het afdrukken wat langer duurt dan alleen een pagina met zwarte tekst, of een single pass kleurenlaser. Nu is het niet zo erg dat dit een afknapper is, maar je moet je dit wel even realiseren.

Het geluidsnivo is wel zodanig dat je hem (m/v) duidelijk hoort werken bij het afdrukken. Ik heb het niet als echt storend ervaren, maar ook dit is een puntje waar je rekening mee moet houden. Zet dit ding dus niet voor je neus op je buro.

Je ruikt het wel als er geprint wordt. Alle laserprinters produceren ozon tijdens het afdrukken. Let hierop met de ventilatie als je er erg veel gebruik van gaat maken.

Tijdens de installatie van de driver krijg je de keuze of er een minimale of complete setup gedaan moet worden.
Kies je de minimale dan krijg je een tweetal printers erbij, een kleuren en een zwart only laserprinter. De kleuren staat gelijk als standaard printer ingesteld. Ook wordt er een z:drive gekoppeld aan de ingebouwde kaartlezer. Daarnaast werkt de scanner ook via het netwerk.
Kies je voor compleet dan krijg je compleet. 550 mb aan schijfruimte. Beetje veel imho. Maar dit offer zul je wel willen brengen omdat je dan tenminste ook een faxprinter erbij krijgt en dat is wel erg handig.
Al met al zou ik je de complete setup willen aanraden.

Over de kosten op langere termijn kan ik nog niets zeggen. Hij staat (net) bij een klant van me, en die waren helemaal blij dat ze niet wekelijks de inkt tankjes van zijn kleinere inktjet AiO broertje meer hoeven te vervangen. Hoewel ik de klant hier uiteraard voor gewaarschuwd had was het zijn keuze om niet eerder in een laser variant te investeren.

Print je erg veel, of vaak grote documenten, dan zou ik adviseren om een zwaarder model te nemen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit apparaat een goede keuze is voor veel kleine bedrijven.

En ik ben weer een stuk positiever gestemd over HP :)

Heb jij ook een HP Color LaserJet 2840?

Heeft iemand het scannen naar netwerk voor elkaar gekregen bij dit apparaat.
de HP laserjet 2840.
Ja hoor, maar hoe wil je dat ?
Via de knopjes op het device ?
Hoe krijg ik de scanner aan het scannen over het netwerk ?

mvg,

Smits
Scannen via het netwerk gaat niet zoals bij de grote jongens (CM6040). de 2840 kan niet naar een netwerkschijf scannen. Wel naar email volgens mij en naar computer.
Om naar een computer te scannen moet je bij de computer de volledige installatie installeren (Full solution driver, te downloaden via HP.nl). Dan krijg je Scan to functie automatisch op je desktop. Werkt op zich wel stabiel bij de nieuwere MFP printers.

Of mail het gewoon naar een email adres. Configureer je SMTP in het apparaat (meestal: SMTP.huidigeinternetprovider.nl) Werkt naar mijn mening het snelst zonder de Full solution te installeren.