Honor 10 64GB Zwart

Specificaties 5,84" • 2280x1080 • 64GB - Bekijk alle specificaties

Honor 10 64GB Zwart Review

Jorre Debie 2 januari 2019, 873 views Product gekocht

Honor 10 64GB Zwart

Modern disign, handbaar formaat, vertrouwd (huawei) besturingssysteem, krachtige accu. Home button onhandig geplaatst, notificatieled verwarrend.

Pluspunten

• Accu

Minpunten

• Home button

Inmiddels ben ik vier maanden in het bezit van een honor 10. Hiervoor heb ik twee huaweis mogen gebruiken. De overall feeling is dus erg vertrouwd. Echter de prijs-kwaliteit verhouding is zeer gunstig. Onderanderen de accu is een groot pluspunt. Ik ben geen intensieve gebruiker, hierdoor heb ik aan het eind van de dag vaak nog de helft aan batterij capaciteit over. Ook het snelle opladen werkt uitstekend. Waar ik voorheen mijn telefoon over de nacht liet opladen, doe ik dat nu pas s' ochtends en is hij altijd 100% opgeladen bij vertrek.

De honor 10 heeft een mooi design dat helemaal bij deze tijd hoort. In tegenstelling tot andere telefoons (die ongeveer tegelijkertijd zijn uitgebracht) is dit geen letterlijk vlagschip, de 5,84 inch ligt goed in de hand. Tuurlijk heb je nog altijd een probleem wanneer je met één hand in de linkerbovenhoek moet zijn met je duim, maar ik kan mij niet voorstellen hoe dat moet zijn met 6" of zelfs meer.

Mij is opgevallen dat wanneer de telefoon plat op tafel ligt, het vanuit een bepaalde invalshoek lijkt alsof het notificatieled aan staat. Aangezien ik niet veel vrienden heb en dus nauwelijks berichtjes krijg (behalve van mijn moeder natuurlijk) is het vaak vals alarm als ik op mijn telefoon kijk.
Daarnaast staat de vingerscanner én spatiebalk erg dicht op de homebutton. Hierdoor keer ik regelmatig (perongeluk) terug naar het startscherm, voornamelijk bij apps waarbij inloggen noodzakelijk is zoals bv. bankieren app.

Ondanks deze onhandigheidjes (die alsnog erg vervelend kunnen zijn) ben ik erg tevreden over de honor 10. Als je wel een telefoon wil met de laatste features, maar niet de prijs wilt betelen van een vlagschip (daar heb je hem weer), zou ik de honor 10 zeker overwegen.

En ohwja, niet geheel onbelangrijk, de camera. Laatst stond een samsung gebruiker verstelt van de kwaliteit van mijn foto's. Ik weet dat dit een eeuwige discussie is, maar over het algemeen lees ik toch dat de samsung camera's het beste zijn. Ik vond het nogal wat zeggen over de honor 10 camera.

Heb jij ook een Honor 10 64GB Zwart?