AMD Ryzen 3 2200G Boxed

Specificaties AM4 socket • Quad core @ 3,5GHz-3,7GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 3 2200G Boxed Review

gas0line 1 januari 2019, laatste update op 1 januari 2019, 435 views Product gekocht

AMD Ryzen 3 2200G Boxed

Wilde, naast mijn Ryzen 2700X, backup/hobby/test systeempje bouwen voor weinig met mogelijkheid naar upgraden in de toekomst. Vond de 2200G de ideale kandidaat. Genoeg GPU power en als CPU verrassend goed. Sneller -in meeste gevallen- dan mijn i5 van 5 jaar geleden waar ik tot vorige maand dagelijks op werkte.

Pluspunten

• Snelle quad core
  • Relatief zuinig
  • Ingebouwde GPU
  • PRIJS
  • Stille stock koeler

Minpunten

• Iets minder geschikt voor GPU intensieve taken
  • Snel(ler) geheugen heeft de voorkeur

En die i5 kost momenteel bijna 300!! Euro. De tijden zijn wel veranderd. Voor 100 euro een relatief erg snelle CPU inclusief graphics en goede stock koeler. Die stock cooler werkt verrassend goed en is erg stil.

Als je geen (zware) games speelt of veel virtualisatie of videobewerking doet is dit een toppertje. Is werkelijk zeer vlot in mijn systeem en kan er alles mee. Kijk vooral video, verder office werk en development en wat licht virtualisatie werk. Gaat allemaal snel en prima, ook met meerdere programma's tegelijkertijd. Heb wel vlot geheugen geplaatst en geklokt naar 3000Mhz.

Heb op de Nvme dual boot geplaatst met Windows 10 & Fedora 29. Draait snel en probleemloos.

Een zeer goede basis/start voor een systeem wat later makkelijk uit te breiden is aangezien AMD voorlopig zelfde sockets zal gebruiken. Kijk nu al uit naar de nieuwe APU's die hopelijk eind 2019 komen.

Al met al wat mij betreft een sterke aanrader. En heb je toch iets meer muscle en grafisch power nodig neem je de 2400G.

Heb nu 2 systemen met AMD gebouwd en ben uitermate positief verrast.

Heb jij ook een AMD Ryzen 3 2200G Boxed?