1 review

Medion Erazer X67099 (Azerty toetsenbord)

Specificaties Tower/desktop met Ci7-8700 en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X67099 (Azerty toetsenbord) Review

johnyM 1 januari 2019, 279 views Product gekocht

Medion Erazer X67099 (Azerty toetsenbord)

Voor deze prijs een prima build van Medion. Zelfbouwers zullen wellicht hier en daar andere keuzes maken maar voor een off-the-shelf desktop kan deze er prima mee door. Als je het niet ziet zitten om zelf een desktop samen te stellen is dit zeker geen verkeerde keuze.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Geluidsniveau
  • RGB sturing (MSI Mystic Light)

Minpunten

• Beschikbaarheid
  • Frontpanel led is vast rood

Sinds enkele dagen is de Medion Erazer X67099 die ik had besteld voor mijn zoon aangekomen. Hoewel ik in het verleden wel eens slechte ervaringen had met mindere kwaliteit van Medion producten heb ik me toch nog eens laten verleiden om bij hun te bestellen, voornamelijk omwille van de specificaties van dit systeem en de meer dan aanvaardbare prijs ervoor.

Ik ben even aan het opzoeken geweest wat een systeem met dezelfde componenten me in zelfbouw zou kosten maar ik kom nauwelijks beterkoop uit dan de prijs die Medion er voor aanrekent.

Bij het uitpakken was ik aangenaam verrast enkele dingen terug te vinden die ik eigenlijk niet had verwacht alle niet gebruikte onderdelen van de case, de voeding, ... zitten netjes mee in de verpakking alsook alle documentatie van de afzonderlijke onderdelen. Bovendien gooit Medion nog een extra keyboard en muis in de doos. Hoewel je als gamer daar niet veel aan hebt is het toch mooi van Medion dat ze het er bij stoppen.

De case zelf betreft een In Win 101 die komt met zowel een metalen als een glazen zijpaneel. De case biedt voldoende ruimte om nog wat extraatjes kwijt te raken moest dat nodig zijn. Voor mij persoonlijk toch enkele minpuntjes aan deze case:
- geen aansluitingen aan de voorkant maar wel bovenop;
- rond de powerbutton aan de voorzijde is een rode led ingebouwd waarvan de kleur niet gewijzigd kan worden. Je kan deze dus niet matchen met de rest van de RGB leds.

Verder blijkt het systeem alles te bevatten wat in de specs werd opgegeven:
  • MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC Mainboard
  • Intel I7-8700 (6 cores) processor, 3.2 GHz (4,6 GHz Turbo) met 12MB Smart Cache
  • MSI Armor RTX 2070 GPU met 8GB DDR6 (3xDP - 1xHDMI)
  • Kingston HyperX FURY 16 GB DDR4-2400 (2x 8GB)
  • 512 GB M.2-PCIe-SSD van Phison
  • 2TB HDD 7200 RPM van Seagate
  • Seasonic Focus Plus Gold (SSR-750FX)
  • Waterkoeling Alphacool Eisbaer 360 TL met 360mm radioator
  • 6 In Win Polaris 120mm ventilatoren met RGB
Het moederbord is voorzien van Wifi, maar niet van de beste kwaliteit. Hoe dan ook, voor een gaming-pc maakt het niet veel uit want die wordt toch via de kabel verbonden.

De koeling lijkt meer dan adequaat te zijn, we zijn er nog niet in geslaagd hogere temperaturen te halen dan 45°C. Ik vond de plaatsing van de intake aan de onderzijde nogal eigenaardig maar de spacing aan de onderzijde van de case is groot genoeg voor voldoende lucht intake. Deze intake is trouwens voorzien van stoffilter die er gewoon uitgeschoven kan worden voor onderhoud (lade). Wat vooral opvalt is dat zelfs bij de hoogste RPM de ventilatoren volledig geluidloos draaien. Dikke duim voor In Win.

Voor de die-hard gamers zullen er ongetwijfeld betere systemen te bouwen/verkrijgen zijn, maar al bij al lijkt me dit toch een meer dan compleet systeem dat zijn geld wel waard is.

Heb jij ook een Medion Erazer X67099 (Azerty toetsenbord)?