Sodastream Spirit One Touch Review
Vandaag een keer wat anders, namelijk de Sodastream Spirit One Touch! Met de Sodastream kan koolzuur aan drankjes worden gevoegd! Of het makkelijk is, en hoe dat bevalt beschrijf ik in deze review.
Pluspunten
Gemak in gebruik Prijs Niet meer nodig om flessen te sjouwen Lekkere smaakjes!
Minpunten
Voelt plastic aan
Eindoordeel
Sodastream Spirit One Touch

Type apparaat:
Frisdrankapparaat
Inhoud Co² patroon is voldoende voor:[/b]
60 l
Artikelnummer:
1573224
UITVOERING
Vaatwasmachinebestendig:
nee
CO2 cartridge included:
ja
ENERGIEVOORZIENING
Ingangsspanning:
220-240 V
Frequentie:
50/60 Hz
ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Geschikt voor:
Frisdrank en bruiswater
Materiaal buitenkant:
Kunststof
Breedte:
15.2 cm
Hoogte:
44 cm
Diepte:
27.5 cm
Kleur:
Zwart
Gewicht:
3.4 kg
Verpakkingsinhoud:
CO2-cilinder, SodaStream literfles, Gebruiksaanwijzing
Fabrieksgarantie:
2 jaar

Sodastream heeft best wat smaakjes - en dit zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal.
De smaken die ik heb mogen testen zijn:
- Bahamas Pina Colada
- Orange
- Italian Spiritz
- Pink Mojito
- Ice Tea Lemon
- Lemon Lime

Bij het vullen van een fles met een smaakje dien je er eerst voor te zorgen dat er prik in de fles zit. Daarna dient de fles schuin gehouden te worden, waar er rustig in de fles kan worden geschonken. Wanneer de fles rechtop staat en daar een smaakje aan toe wordt gevoegd, dan is de kans vrij groot dat het met een behoorlijke kracht omhoog schiet
. Is mij overkomen toen ik met volle handen stond.


Sodastream levert uiteraard handleidingen e.d. mee.

Wat Sodastream wel weer slim doet, is het meeleveren van meerdere adapter aansluitingen waardoor deze op meerdere plaatsen kan worden gebruikt.

Resultaat van een EU-stekker!

Standaard levert Sodastream uiteraard een cilinder (waarmee 60 liter bruisend water kan worden gemaakt) en een fles mee.

Het aansluiten van de cilinder gaat eigenlijk vrij makkelijk. Haal de sticker en dop van de cilinder.

Haal de kap (achter) van de Sodastream af…..

en schroef de cilinder van onder naar boven de in de Sodastream.

Kap erop!

Aan de onderkant even de kabel in de Sodastream pluggen.

Wanneer de adapter in het powernet hangt is het tijd om de fles te vullen,

De fles dient maximaal tot 840 ml te worden gevuld. Wanneer er minder in wordt gestopt, kan de ‘voor het gemak noem ik het maar even een’ angel van de Sodastream het water niet van koolzuur voorzien. En bij een te volle fles kan er water uit de Sodastream schieten. Kortom, 840ml! : )

Flip het plastic stuk naar voren en duw de fles in de sodastream omhoog. Wanneer de fles in de ‘houder’ zit, duw de fles naar achteren. Hierna wordt de fles door de Sodastream zelf vastgehouden.



De Sodastream heeft drie standen. De laagste zorgt dat er weinig prik in het water komt, de middelste gemiddeld en uiteraard zorgt de hoogste stand voor de meeste koolzuur.


Wanneer de Sodastream bezig is, hoor je dat er koolzuur aan de fles wordt gevoegd en dat er lucht uit de fles wordt gelaten door de Sodastream. Het proces zelf verloopt erg snel.


Wanneer de fles wordt losgemaakt valt er ook op dat er ‘matig’ prik in de fles zit. Dit is echt geweldig voor iemand die prik lekker vind, maar die niet een half uur wilt boeren na het drinken van zijn drankje
.

Als we voor standje drie kiezen (let zo maar op de fles!), valt goed op hoeveel meer prik in de fles zit.

De derde stand duurt ook wat langer… omdat er meer koolzuur toe wordt gevoegd.




Wil je er een smaakje bij toevoegen, let dan alsnog op dat de fles met water (en van te voren al toegevoegde koolzuur) schuin wordt gehouden bij het toevoegen van een smaak.
.
Terug in Nederland moest en zou ik ook met een Sodastream aan de slag gaan, en gelukkig mocht dit van de mensen van Sodastream. Of ik teleurgesteld ben? Daar kan ik snel en direct op antwoorden, nee! Met 100 euro is de Sodastream Spirit One Touch niet duur, en daar staat wel tegenover dat er geen behoefte meer is voor het dragen met zware flessen (zeker voor een gezin waar een gemiddelde sparkling water fles er doorheen gaat binnen een dag).
Daarnaast is het ook gewoon echt heel makkelijk in gebruik. Klik het spruitstuk naar voren, duw een fles in de Sodastream, duw het weer naar achteren. Druk een knop in qua gewenste koolzuur en trek de fles weer naar voren. Dop erop in geval van sparkling water, of schenk er een smaakje bij. Klaar! Moeilijker dan dat kan je het ook niet maken
.
De Sodastream voelt overigens wel erg plastic aan. Dat maakt de Spirit One Touch wel weer erg licht waardoor iedereen ook gemakkelijk een cilinder kan vervangen zonder dat de buurman - die verhuizer is - de Sodastream even moet tippen zodat de cilinder kan worden vervangen.
. Kortom, ondanks dat de Sodastream plastic aanvoelt is het in dit geval een warm welkom!
Ik? Ik ben verkocht, ik ga vaker met de Sodastream aan de slag, en geloof mij als ik zeg dat alle smaakjes op gaan. En snel ook!
Ik geef de sodastream ook 5 van de 5 sterren.

Inhoudsopgave:
Inleiding
Vandaag een keer wat anders, namelijk de Sodastream Spirit One Touch! Nadat ik bij de oom van mijn verloofde in Australië gebruik kon maken van zijn Sodastream, gingen er flink wat liters aan water - met koolzuur doorheen. En wat is dat lekker! Nu, terug in Nederland wil ik dat natuurlijk ook. Gelukkig bestaat daar de Sodastream Spirit One Touch voor! Hoe dat bevalt beschrijf ik in deze review.Kenmerken & Specificaties
Laten we deze review eerst even aftrappen met de specificaties!Type apparaat:
Frisdrankapparaat
Inhoud Co² patroon is voldoende voor:[/b]
60 l
Artikelnummer:
1573224
UITVOERING
Vaatwasmachinebestendig:
nee
CO2 cartridge included:
ja
ENERGIEVOORZIENING
Ingangsspanning:
220-240 V
Frequentie:
50/60 Hz
ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Geschikt voor:
Frisdrank en bruiswater
Materiaal buitenkant:
Kunststof
Breedte:
15.2 cm
Hoogte:
44 cm
Diepte:
27.5 cm
Kleur:
Zwart
Gewicht:
3.4 kg
Verpakkingsinhoud:
CO2-cilinder, SodaStream literfles, Gebruiksaanwijzing
Fabrieksgarantie:
2 jaar
Uitpakken
Tijd om de Sodastream uit te pakken!
Sodastream heeft best wat smaakjes - en dit zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal.
De smaken die ik heb mogen testen zijn:
- Bahamas Pina Colada
- Orange
- Italian Spiritz
- Pink Mojito
- Ice Tea Lemon
- Lemon Lime

Bij het vullen van een fles met een smaakje dien je er eerst voor te zorgen dat er prik in de fles zit. Daarna dient de fles schuin gehouden te worden, waar er rustig in de fles kan worden geschonken. Wanneer de fles rechtop staat en daar een smaakje aan toe wordt gevoegd, dan is de kans vrij groot dat het met een behoorlijke kracht omhoog schiet


Sodastream levert uiteraard handleidingen e.d. mee.

Wat Sodastream wel weer slim doet, is het meeleveren van meerdere adapter aansluitingen waardoor deze op meerdere plaatsen kan worden gebruikt.

Resultaat van een EU-stekker!

Standaard levert Sodastream uiteraard een cilinder (waarmee 60 liter bruisend water kan worden gemaakt) en een fles mee.

Het aansluiten van de cilinder gaat eigenlijk vrij makkelijk. Haal de sticker en dop van de cilinder.

Haal de kap (achter) van de Sodastream af…..

en schroef de cilinder van onder naar boven de in de Sodastream.

Kap erop!

Aan de onderkant even de kabel in de Sodastream pluggen.

Wanneer de adapter in het powernet hangt is het tijd om de fles te vullen,

De fles dient maximaal tot 840 ml te worden gevuld. Wanneer er minder in wordt gestopt, kan de ‘voor het gemak noem ik het maar even een’ angel van de Sodastream het water niet van koolzuur voorzien. En bij een te volle fles kan er water uit de Sodastream schieten. Kortom, 840ml! : )

Flip het plastic stuk naar voren en duw de fles in de sodastream omhoog. Wanneer de fles in de ‘houder’ zit, duw de fles naar achteren. Hierna wordt de fles door de Sodastream zelf vastgehouden.



De Sodastream heeft drie standen. De laagste zorgt dat er weinig prik in het water komt, de middelste gemiddeld en uiteraard zorgt de hoogste stand voor de meeste koolzuur.


Wanneer de Sodastream bezig is, hoor je dat er koolzuur aan de fles wordt gevoegd en dat er lucht uit de fles wordt gelaten door de Sodastream. Het proces zelf verloopt erg snel.


Wanneer de fles wordt losgemaakt valt er ook op dat er ‘matig’ prik in de fles zit. Dit is echt geweldig voor iemand die prik lekker vind, maar die niet een half uur wilt boeren na het drinken van zijn drankje

Als we voor standje drie kiezen (let zo maar op de fles!), valt goed op hoeveel meer prik in de fles zit.

De derde stand duurt ook wat langer… omdat er meer koolzuur toe wordt gevoegd.




Wil je er een smaakje bij toevoegen, let dan alsnog op dat de fles met water (en van te voren al toegevoegde koolzuur) schuin wordt gehouden bij het toevoegen van een smaak.
Conclusie
Zoals in de inleiding eigenlijk als werd gesuggereerd, ik ben een groot fan van drankjes met koolzuur. Geen idee waarom, vind het gewoon lekker. Na het verblijven bij de tante en oom van mijn verloofde, heb ik in mijn leven nog nooit zoveel sparkling water op. En genieten dat deed ik, zeker met de hitteTerug in Nederland moest en zou ik ook met een Sodastream aan de slag gaan, en gelukkig mocht dit van de mensen van Sodastream. Of ik teleurgesteld ben? Daar kan ik snel en direct op antwoorden, nee! Met 100 euro is de Sodastream Spirit One Touch niet duur, en daar staat wel tegenover dat er geen behoefte meer is voor het dragen met zware flessen (zeker voor een gezin waar een gemiddelde sparkling water fles er doorheen gaat binnen een dag).
Daarnaast is het ook gewoon echt heel makkelijk in gebruik. Klik het spruitstuk naar voren, duw een fles in de Sodastream, duw het weer naar achteren. Druk een knop in qua gewenste koolzuur en trek de fles weer naar voren. Dop erop in geval van sparkling water, of schenk er een smaakje bij. Klaar! Moeilijker dan dat kan je het ook niet maken
De Sodastream voelt overigens wel erg plastic aan. Dat maakt de Spirit One Touch wel weer erg licht waardoor iedereen ook gemakkelijk een cilinder kan vervangen zonder dat de buurman - die verhuizer is - de Sodastream even moet tippen zodat de cilinder kan worden vervangen.
Ik? Ik ben verkocht, ik ga vaker met de Sodastream aan de slag, en geloof mij als ik zeg dat alle smaakjes op gaan. En snel ook!
Ik geef de sodastream ook 5 van de 5 sterren.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Sodastream Spirit One Touch?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Leuke review. Even naar gekeken, maar mij per glas/fles onder de streep toch wat te duur. 35 euro voor een koolzuurcylinder voor 60 liter drank (waarbij ik er even vanuit ga dat die 60 liter drank op standje weinig koolzuur is gerekend), dan nog de smaakjes (14 tot 17 eur per flesje van 440ml) en het apparaat zelf. Ik haal wel wat flessen fris bij de appie
Hi iDog, er schijnt een regel te zijn dat als je twee cilinders hebt je deze terug kan sturen naar Sodastream waardoor je rond de 25 euro betaald voor 2 volle flessen weer. Het is een soort recycle proces. Hierdoor betaal je eigenlijk alleen de gasprijs. Best een prima constructie denk ik zo.
Geldt ook bij de Mediamarkt, lever je één fles in, krijg je een andere mee.
Ik zie overigens bij Blokker dat de smaakjes rond de 5 euro zijn voor 440ml, dus dat valt eigenlijk best wel mee.
Geldt ook bij de Mediamarkt, lever je één fles in, krijg je een andere mee.
Ik zie overigens bij Blokker dat de smaakjes rond de 5 euro zijn voor 440ml, dus dat valt eigenlijk best wel mee.
[Reactie gewijzigd door Dutchiee.tv op 26 juli 2024 00:20]
wat ook een oplossing is, is de cilinders laten hervullen. "dit kan bij een aquarium speciaalzaak" waar ze CO2 cilinders hervullen.
je hoeft alleen te melden dat je hun gebruikersovereenkomst niet accepteerd,
hierdoor vervalt namelijk de licentie op de cilinders/ {niet de garantie}
waardoor je ze mag hervullen
hierdoor betaal je ongeveer 7 euro per cilinder voor het hervullen.
https://sodastream.com/pages/legal
het is een technicality maar toch, wel handig om te weten.
en als je echt veel drinkt kan je beter een 2 liter cilinder halen bij een CO2/gas flessen winkel en via een adapter slang deze aansluiten.
tevens raad ik ook aan om een ouder model te nemen die geen stroom nodig heeft. waardoor je zelf kan kiezen hoeveel prik je wilt, van minimaal tot overdreven veel.
deze gebruiken namelijk geen electriciteit
je hoeft alleen te melden dat je hun gebruikersovereenkomst niet accepteerd,
hierdoor vervalt namelijk de licentie op de cilinders/ {niet de garantie}
waardoor je ze mag hervullen
hierdoor betaal je ongeveer 7 euro per cilinder voor het hervullen.
https://sodastream.com/pages/legal
het is een technicality maar toch, wel handig om te weten.
en als je echt veel drinkt kan je beter een 2 liter cilinder halen bij een CO2/gas flessen winkel en via een adapter slang deze aansluiten.
tevens raad ik ook aan om een ouder model te nemen die geen stroom nodig heeft. waardoor je zelf kan kiezen hoeveel prik je wilt, van minimaal tot overdreven veel.
deze gebruiken namelijk geen electriciteit
Ik lees deze review nu pas, maar heb twee dingen.
1. Ik ben geen groot prikwater drinker, mogelijk 1 tot 2 flessen in de week. Ik zit te twijfelen om dit apparaat te kopen, gewoon omdat ik dan geen flessen met bruiswater hoef te halen. Het gaat mij dus niet zozeer om het besparen van geld, maar meer dat ik dus niet meer bezig ben met losse flessen (en de kans dat ik een keer misgrijp). Mij gaat het erom dat het apparaat dus gewoon een lange tijd zijn werk doet zonder mankementen, hoe staat het nu met jouw sodastream apparaat en hoe is het te vergelijken met Spa Rood?
2. Ik wil toch even zeuren over de wijze waarop koolzuur afgekort wordt aan het begin. Op dit moment heb jij het over de stof Kobalt (Co) en dan in het kwadraat. De correcte afkorting is: CO2. Namelijk twee zuurstof (O) moleculen gebonden met één koolstof molecuul (C). Beide moeten dus met hoofdletter zijn.
1. Ik ben geen groot prikwater drinker, mogelijk 1 tot 2 flessen in de week. Ik zit te twijfelen om dit apparaat te kopen, gewoon omdat ik dan geen flessen met bruiswater hoef te halen. Het gaat mij dus niet zozeer om het besparen van geld, maar meer dat ik dus niet meer bezig ben met losse flessen (en de kans dat ik een keer misgrijp). Mij gaat het erom dat het apparaat dus gewoon een lange tijd zijn werk doet zonder mankementen, hoe staat het nu met jouw sodastream apparaat en hoe is het te vergelijken met Spa Rood?
2. Ik wil toch even zeuren over de wijze waarop koolzuur afgekort wordt aan het begin. Op dit moment heb jij het over de stof Kobalt (Co) en dan in het kwadraat. De correcte afkorting is: CO2. Namelijk twee zuurstof (O) moleculen gebonden met één koolstof molecuul (C). Beide moeten dus met hoofdletter zijn.
[Reactie gewijzigd door Loith op 26 juli 2024 00:20]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn