D-Link DIR-635 Review

Faiz159 16 april 2010, 4.153 views

D-Link DIR-635

Pluspunten

• Snelheid is aardig, maar niet spannend voor een 300N router

Minpunten

• Levensduur van 2,5 jaar
  • Met meerdere laptops op de router wil het mis gaan

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 2
Na 2,5 jaar "trouwe" dienst is ie er van het weekend definitief mee gestopt. Geen enkele reset poging werkt meer, router start niet meer op. Eerst geprobeerd mijn storing via de website aan te melden, dat ging goed totdat je het verhaal wat er mis is wilt bijvoegen. Met diverse browsers wil het niet lukken. Volgende dag maar een belletje naar de importeur (een of andere gare doorschakel Belgisch callcenter ding) leverde mij de info op, ouder dan 2 jaar, dus buiten de garantie. Dus voorlopig is de ondersteuning en betrouwbaarheid slecht. Je mag toch verwachten dat ie langer dan 2,5 jaar meegaat??

Kwaliteit van het apparaat:
Qua bereik in ons huis was deze router niet zo stabiel als mijn oudere ADSL Linksys wifi router, ik had hogere verwachting van deze 300N router. In mijn huis met een 3-tal verdiepingen had ik alleen op de verdiepingen die wat vrijer toegankelijk waren een goede verbinding, gelijkwaardig aan de oudere Linksys 54G router, dus niet spannend beter. Op de andere verdiepingen en in de garage werd dat al rap minder, tot aan de helft van de sterkte. Dat het anders kan bewijst mijn nieuwe TP-Link router, die ramt de volle sterkte door het hele huis heen. Verder heb ik de D-Link DIR 635 regelmatig (eens per maand) moeten rebooten en viel de verbinding met andere laptops vaak weg.

Aftersales:
Klantenservice zou contact met mij opnemen, maar dat moet nog gebeuren, of ze moeten nog wat mensen aannemen om deze afdeling te bemannen. Mocht de klantenservice geen passende oplossing bieden, dan geen D-Link meer.
--update--
Geen belletje of mailtje van de klantenservice gehad. Vandaag een andere router (TP Link) besteld.

Heb jij ook een D-Link DIR-635?

Ik heb de review iets aangepast. Het is wel een beetje raar dat bij D-Link een verschil in garantie geldt voor particulieren en bedrijven. Particulieren zitten op 2 jaar, bedrijven op 5 jaar.

Ik heb sinds 2 dagen nu de TP-Link TL-WR1043ND, en dat ding bevalt me tot nu toe prima. Zeker voor dat geld is het een toppertje. De snelheid van mijn ISP wordt gewoon met gemak gehaald. De tijden dat Chinezen rammelbakken leverden is wel voorbij. Kwalitatief, als ik kijk naar de verpakking en hoe de router in het plastic zit, dan kunnen de bekende merken daar nog eens even naar kijken, want dat ziet er gewoon goed uit. Zie mijn review voor de TP Link.
Pech voor je dat ie gestorven is,

Welke TP-Link heb je besteld? de WR941ND is erg stabiel maar ik denk dat je voor de 1043 bent gegaan.
Indd pech dat het niet binnen je garantie opgelost kan worden. Je zou zeggen dat dit product langer mee zou moeten gaan. Ik denk dat je met een goed verhaal moet komen wil je dit op die manier vergoed krijgen. Op de concurent website zat ik toevallig net een aantal N-routers te bekijken, conclusie is dat jet N router gebeuren nu pas goed van de grond komt qua snelheid e.d.

Verder mis ik wel het review gedeelte, ik vind dit meer een soort klacht. Anyway, wel veel suc6 met de afhandeling.
Beetje vreemde review. Ik denk dat als je al die tijd echt zo ontevreden was geweest over die router dan had je al eerder geklaagd of zelfs een andere aangeschaft. Het lijkt er verdacht veel op dat je nu pissig bent omdat het apparaat de brui geeft en je geen support krijgt. Op zich is dat natuurlijk terecht maar om er dan vervolgens zo'n éénzijdig review over te schrijven is niet terecht. Je geeft bijvoorbeeld aan dat de beheerbaarheid slecht is en geeft geen mening bij de featureset. Je klaagt over het bereik maar geeft niet aan wat het bereik is. Voor de lezer is het dan wel interessant om aan te geven waarom je het apparaat hier zo laag op beoordeeld en wat je gemeten hebt.
Succes met je nieuwe router. Misschien een idee om een review over je nieuwe router te schrijven na zeg maar twee weken gebruik. Stel dat deze later net zoals je D-Link er te vroeg mee op houdt kan je je eerder geschreven review updaten met je nieuwe bevindingen.
Nee, TP-Link als vervanging, dán heb je wat..................... (not)..
daar vergis je je dan goed in, TP-link is dan wel wat onbekender op dit moment maar het zijn naar mijn mening kwalitatief goede routers.
rust in vrede router
TP-link maakt geen *** zelf, dus je weet niet wat je binnenhaalt... en daar zit het probleem op...

Jammer van je DIR635, wordt hier al lang verkocht, en weinig klachten. Misschien ook eens vermelden welke revisie (A1, A2, A3, B1, B2, B3?), en welke firmware je gebruikte?

Wat vond je van de shareport? Was de WPS makkelijk te gebruiken, ...

Is inderdaad meer een klacht, geen review...
Een review hoeft niet persé positief te zijn. ;) Een klacht is het ook niet, meer mijn verbazing dat zo'n ding het maar zo kort doet en dat je dus ook vanuit de importeur, als particulier, geen ondersteuning krijgt.

De DIR 635 die ik had was een B1 uitvoering, firmware geen idee, aangezien ik dat ding ook niet in kom, kom ik daar ook niet meer achter. Ik weet wel dat ik na een aantal problemen de firmware heb vernieuwd, daarna was het niet heel veel beter, maar goed het werkte.

En of ze iets nou zelf maken in China of niet. Je kan beter hier en daar goede spullen scoren en dan een kastje in elkaar te solderen, dan die chippies zelf proberen (na) te maken. ;) De Chinees op de hoek draait z'n bami ook niet zelf, koopt ie ook gewoon bij de groothandel in. :+

Shareport? van de D-Link of TP-Link?
Hoezo maar 2 jaar garantie?
Bij mij op de doos staat 11jaar (beperkte) garantie? :|
'K heb em drie of zelfs vier jaar geleden gekocht en ja, ook 11 jaar garantie... werkt nog steeds naar behoren!

spijtig dat ie er mee op houd, met mijn ervaring verschiet ik ervan!

[Reactie gewijzigd door RienVB op 15 oktober 2010 00:45]

Waarschijnlijk is je adapter defect. 2 maanden geleden ook bij mijn buurman gebeurd.