Sony Cyber-shot RX100 IV Zwart

Specificaties 20,1MP • Ultra HD filmen • 2,9x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot RX100 IV Zwart Review

knite 29 december 2018, 280 views Product gekocht

Sony Cyber-shot RX100 IV Zwart

Ik zocht een reiscamera zonder in te leveren op kwaliteit en compactheid. Ingebouwde pop-up-evf Lichtsterk objectief 4k-video Slow motion tot en met 1000fps Goede beeldkwaliteit

Pluspunten

• Lichtsterk objectief
  • Goede beeldkwaliteit
  • 180 kantelscherm voor selfies
  • Ingebouwde pop-up-evf

Minpunten

• Geen touchscreen
  • Beperkt zoombereik
  • Weinig grip bij selfies

Snelheid en automatiek Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 3
Ik had al een systeemcamera met een lichtgevoelige lens van 20mm en wat andere standaard lenzen en een Samsung Note 8 met een goede rear camera maar een waardeloze frontcamera. In de eerste instantie zocht ik met een beperkt budget een reis camera waar voornamelijk gemakelijk selfies gemaakt kon worden. Ik kwam op de Panasonic LX15 en TZ90 uit. Ik heb door de prijs en zoombereik me laten verleiden om de TZ90 te nemen. Na een aantal indoor selfies test foto's vond ik de kwaliteit toch tegen vallen. De rest van de camera was prima en een goede aanvulling maar de oorspronkelijke behoefte werd hiermee niet gehaald. Na wat meer eigen leeswerk ben ik uitgekomen op de RX100M4 camera. Het is een super compacte camera. Het uitklappen van de kantelscherm gaat wat moeilijker en het instellen van opties zonder touch is wat moeilijker maar wat ik voor kwaliteit er voor terug krijg is echt super ! Ik had ook voor de Panasonic LX15 kunnen gaan maar dan miste ik de Electronische viewer. Uiteindelijk was het een moeilijke keuze maar ik denk wel een goede keuze gemaakt te hebben. Ik verwacht mijn systeemcamera en smartphone camera tijdens vakantie fotografie niet meer te willen gebruiken.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot RX100 IV Zwart?