Samsung QLED QE55Q8D Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QLED QE55Q8D Zwart Review

markwingens 28 december 2018, 146 views

Samsung QLED QE55Q8D Zwart

Mooi helder beeld, afstandsbediening is wennen.

Pluspunten

• Goed contrast
  • Snelle software
  • Mooi design

Minpunten

• Geluid mocht meer lage klanken hebben
  • afstandsbediening is wennen

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Zo mijn ervaring na een paar weken met deze TV is niets dan positief op wellicht 1 puntje na wij zitten ongeveer 3 meter van deze TV vandaan en dan is hij erg groot. Maar ach dat merk je niet als je opgezogen wordt in de film/serie/programma wat je aan het kijken bent. Dat opgezogen worden komt mede door het geweldige scherm en kleuren (na een paar instellingen voor eigen wens).

Het menu van de TV werkt snel en is overzichtelijk, je kunt makkelijk apps toevoegen. Voor Netflix hebben we een proef abo afgesloten met 4K ondersteuning en wanneer je deze kijkt valt je mond open dan zie je pas hoe mooi en scherp deze TV kan zijn. Het geluid van de TV is prima klinkt helder en goed, wij hebben echter een soundbar aangesloten op de HDMI-ARC poort zodat de speakers van de TV uitschakelen en je met de afstandsbediening van de TV het volume kan bedienen.

Dan kan ik meteen door vertellen over de afstandsbediening deze is toch echt uniek, hier hebben wij een paar avonden aan moeten wennen. Er zitten namelijk geen knoppen met nummers op, dan denk je hoe ga ik dan zenders wisselen. Daarvoor hebben ze netjes een knop gemaakt welke op het scherm de nummers toont waarna je daarna met de OK knop de nummers kunt invoeren. Het is vooral handig dat je nu maar 1 afstandsbediening nodig hebt om zowel de TV/Soundbar/KPN-tvbox te bedienen.

Wij hebben allebei een android telefoon en kwamen erachter hoe makkelijk het is om bijvoorbeeld een youtube filmpje of spotify voor muziek op de tv af te laten spelen. Via de samsung telefoon van mijn vrouw kon zelfs het beeld van haar mobiel getoond worden op de TV, zodat we aan andere onze vakantie foto's konden laten zien.

Ik kan mensen deze TV aanraden, zeker als ze film/serie liefhebbers zijn.

Heb jij ook een Samsung QLED QE55Q8D Zwart?