Chieftec BU-12B

Specificaties Small form factor • 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Chieftec BU-12B Review

Floriss 28 december 2018, laatste update op 28 december 2018, 299 views Product gekocht

Chieftec BU-12B

Ik was op zoek naar een zo klein mogelijke behuizing die een dubbel slot low-profile grafische kaart kan huisvesten, als 2e PCtje. Goede koop, mits je er zelf nog wat aan sleutelt. Power knop geeft blauw licht (heb ik zelf met isolatietape afgeplakt) SD kaartsleuf aan de voorkant is schijn

Pluspunten

• super klein, 7.5 Liter
  • strakke behuizing
  • stevig

Minpunten

• geen ventilatie voor gfx kaart
  • van voren zie je metaal door het raster
  • geen hdd behuizing met gfx kaart
  • sd kaart sleuf is nep

Kwaliteit voeding Score: 3
Wil je een low-profile grafische kaart installeren dan zit de HDD bracket in de weg en zal deze weggeschroefd moeten worden.

Als je dan nog HDD's heb zoals in mijn geval, zal je aan de slag moeten met (duct)tape en misschien wat schuim-achtig materiaal tegen schokken.

Ik heb ventilatiegaten moeten boren voor de grafische kaart, want zonder deze gaten treedt er thermal throttling op.

Van voren zie je het zilverkleurige metaal door de ventilatie diagonale strips heen. Dit heb ik verholpen door met een spuitbus en watervaste stift aan de slag te gaan.

In mijn geval is de 250W voeding genoeg voor de 1050ti grafische kaart gecombineerd met een i3 7100. De cpu voeding aansluiting is een 4-pins kabel.

(bijgevoegde fotos zijn na afloop van mijn aanpassingen)

Heb jij ook een Chieftec BU-12B?