Trust MaxTrack Mouse

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust MaxTrack Mouse Review

VV1997 24 december 2018, 55 views Product gekocht

Trust MaxTrack Mouse

Voor een dergelijk lage prijs mag je eigenlijk niet klagen. Muis heeft een paar hogere range specs zoals DPI switch, 2 extra duimknoppen en een blauwe laser i.p.v. rode. Het muiswieltje heeft echter al na 2-3 maanden de neiging om 'over' te slaan (niet registreren) of terug te rollen.

Pluspunten

• DPI Switch
  • Lichtgewicht
  • Neutraal ontwerp

Minpunten

• Muiswiel hapert na korte tijd
  • Geen mogelijkheid tot interne schoonmaak zonder garantie te verliezen

Voor de prijs mag je eigenlijk niet klagen, maar ik doe het wel. Ik heb dit model lang geleden (waarschijnlijk iets van 6 jaar geleden) al eens gehad. Toen was ik tevreden en dat exemplaar heeft het toen ook vrij lang uitgehouden. Na een periode verschillende muizen te hebben gebruikt weer opnieuw een exemplaar gekocht.

The Good

De muis is over zijn algemeen prettig in gebruik: de muiskliks voelen 'zeker', de tracking is wat mij betreft goed, de muis is lekker licht, waardoor deze niet zo vermoeit en de kabel is lang De ergonomische vorm is in het begin wel wennen geweest en ik heb daardoor een beetje klachten gehad van mijn pols. Na eenmaal gewend te zijn, geen last meer hiervan gehad. Deze muis is wel overduidelijk enkel voor rechtshandigen gemaakt, dus houdt daar rekening mee.

The Bad

Het lijkt haast alsof de kwaliteit sterk omlaag is gegaan sinds het vorige exemplaar. Na een maand of 2 vertoonde de muis bij het scrollen problemen. Dit hield in dat de muis soms niet registreerde bij scrollen of bij omlaag/omhoog scrollen na een omwenteling weer aan de computerzijde terugsprong in de tegengestelde richting. (zie GIF)

The Ugly

Misschien is het een euvel van tegenwoordig. Zowel mijn vader als ik hebben de afgelopen tijd al heel wat muizen gesleten (o.a. 3 CoolerMaster Devastator muizen). Van de Devastator muizen is mij bekend dat ze gebruiken maken van een optische sensor aan de binnenzijde van het muiswiel. Zodra hier vuil (bij gebruik in woonkamer/studieruimte) tussen komt gaat het muiswieltje qua aflezen haperen. Waarom er niet gewoon gebruik gemaakt wordt van een wiel dat afgelezen wordt vanaf de as door bijvoorbeeld een tandwiel ontgaat mij volledig. En omdat alle schroeven achter warranty/garantie zegels zitten kun je in principe niet zelf onderhoud doen zonder je garantie te verliezen. Nu weet ik niet of de Trust ook zo'n sensor gebruikt, maar het zou mij alleszins niet verbazen, aangezien de klachten zo typisch zijn.

Bottom line

Ik ga deze muis terugsturen. Om op zo'n korte tijd zo'n irritant euvel te ontwikkelen is wat mij betreft volstrekt onnodig voor een product dat al zo doorontwikkeld is.

Heb jij ook een Trust MaxTrack Mouse?