Panasonic Lumix DC-TZ90 Zwart

€ 359,-
Specificaties 20,3MP • Ultra HD filmen • 30x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DC-TZ90 Zwart Review

knite 24 december 2018, 1.076 views Product gekocht

Panasonic Lumix DC-TZ90 Zwart

Ik was op zoek naar een camera dat de selfie functie van mijn Note 8 kon overtreffen in kwaliteit en gemak en als normale reis camera ook eenvoudig maar wel mooie foto's kan maken. Eenmaal bij Foka in Rotterdam zag ik de camera in het echt.

Pluspunten

• Kantelbaar selfie scherm
  • Handige ingebouwde selfie functies
  • Live view
  • Veel creatieve pre set functies
  • Enorm veel zoom bereik

Minpunten

• Panorama functie is veeleisend
  • Toch best een grote compacte camera

Mijn budget was onder de 500 euro. Ik wilde in de eerste instantie voor de DMC-LX15 gaan vanwege de specs. Eenmaal bij Foka in Rotterdam, zag ik deze twee camera's naast elkaar staan. Het advies was eerlijk en zoals verwacht. Wil je voor eenvoud gaan, dan werd de DMC-TZ90 aangeraden en wil je puur voor kwaliteit gaan, dan werd de DMC-LX15 aangeraden. Gezien ik al een systeem camera had van Panasonic met een lichtgevoelige lens maar geen selfie vriendelijke functies had, heb ik voor de DMC-TZ90 gekozen. Ik heb de camera kort getest en de selfie functies zijn geweldig. Je kan eenvoudig de achtergrond instellen als je juist niet alleen je gezicht scherp in beeld wilt hebben. Wat heb je immers aan een onscherp landschap / kasteel in beeld met je zelf ? Verder zitten er handige selfie timer functies in en je kan het toestel gelijk meerdere foto's laten nemen. Deze functies zijn gelijk beschikbaar in het touchscreen zodra je het scherm kantelt. Alleen het maken van selfie panorama's indoor is mij nog niet gelukt. Dit kan aan de belichting van de ruimte liggen. Mijn eerste indruk is goed ! Ik hoop van de week nog meer te ontdekken aan deze camera. De combinatie prijs, kwaliteit en functionaliteit spreek mij het meest aan in deze reis camera.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DC-TZ90 Zwart?

Prachtige, compacte camera met veel mogelijkheden.
Wel even goed de uitgebreide handleiding lezen!