Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart) Review

iCarl 23 december 2018, 154 views

Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)

Mooie koptelefoon. Iets te duur voor wat hij is. Functionele knoppen zijn matig. Geluidskwaliteit is degelijk in ANC modus, veel te modderig zonder ANC. Voor 150 euro OK, voor 120 euro kopen!

Pluspunten

• Design
  • Degelijke Sound bij ANC aan
  • Zit ongelooflijk goed

Minpunten

• Functionalteit
  • Groot verschil in sound tussen ANC aan en af

Unboxing

Ziet er allemaal zeer netjes uit. In de doos zit je koptelefoon, een zakje voor je koptelefoon, een kabeltje om hem bedraad te gebruiken en een opladertje (micro usb).

Design

Heel mooie paar headphones, ze zijn mat, leren earpads en een leren hoofdstuk.
Ondanks dat ze licht zijn, voelen ze premium aan.

Functionaliteit

Uit de box is hij heel handig te gebruiken. Je kan hem eenvoudig pairen met je GSM of andere toestel.
De funtionele knoppen op de headphones zelf waren daarentegen redelijk moeilijk om alleen te ontcijferen. De handleiding hielp me hierbij maar zelfs dan nog was handigheid ver zoek. Het zeer mooie design heeft moeten lijden onder de functionaliteit van de knoppen.
Aan en uit is heel eenvoudig maar de andere knoppen zijn soms echt moeilijk om onder de knie te krijgen. Zeer grote tegenvaller voor mij aangezien een headphones voor mij eerder practisch dan mooi moet zijn.

Geluidskwaliteit

Even over de geluidskwaliteit wanneer de ANC (active noise cancelling) afstaat.
Het geluid heeft ongelooflijk veel bass. Ik dacht in het begin nog wel: nice! Maar het is veel te modderig. De high's en de mid's lijden hier echt zwaar onder. Als je een echte "bass-head" bent en je geeft niet zoveel om 'eerlijk' naar muziek te luisteren dan kan dit nog wel iets voor jou zijn.

Met ANC:
Nu als je naar muziek luistert met de ANC aan dan heb je plots een heel andere koptelefoon. Ik zou zeggen dat het meer gebalanceerd klinkt maar als je schakelt tussen ANC af en aan dan merk je wel een groot verschil. Ik heb het nog moeilijk mijn vinger er op te leggen. Alleen kan ik zeggen dat hij volgens mij echt gemaakt is om altijd met ANC te beluisteren.

Active Noise-Cancelling

Hij is goed voor lage tonen te filteren maar hoge tonen doet hij een pak minder goed.
Ik heb op mijn Hi-Fi installatie white-sound van een vliegtuigcabine afgespeeld en dan vergeleken met de Sony WH-CH700N en de Sony MDR1000X. De MDR1000X (300+ euro) deed het ver het beste. Gelijke stand tussen deze en de CH-700N. Ze doen het anders. Deze ATH weet de lage tonen echt wel heel goed te dempen maar met de CH700N leek het eerder dat alles gewoon een beetje gedempt was. Dit lijkt me eerder een kwestie van wat je zelf graag wilt.
In een stille ruimte hoor je wel steeds heel duidelijk het verschil tussen de klank van de muziek als de ANC aanstaat of wanneer hij niet aanstaat.

Vergelijking

Ik heb deze koptelefoon vergeleken met enkele andere koptelefoons en hier is mijn beknopte conclusie:

VS MDR1000X: Verschillende prijsklasse maar als je een koptelefoon wilt voor zijn ANC wilt gebruiken zou ik voor een 300 euro+ paar gaan bij bose of sony want die doen dit namelijk veel beter.

VS Sony WH-CH700N
Persoonlijk vond ik de Sony meer gebalanceerd en prijs kwaliteit een betere keuze. Deze zit wel minder goed (maar nog steeds heel goed) en is een pak minder mooi.

Bose SoundLink II
Deze heeft geen ANC maar is wel rond dezelfde prijs. Qua functionaltiteit is de bose veel beter. Qua geluid heeft de bose minder bass maar is meer gebalanceerd. Indien je ANC niet zo belangrijk vindt dan zou ik opteren om voor de Bose te gaan in deze prijsklasse tenzij je veel om stijl geeft.

Voor wie is deze koptelefoon geschikt?

Ik zou zeggen dat dit een koptelefoon is voor mensen die schoonheid en de premium feel van een koptelefoon belangrijk is. Iemand die graag van wat meer bass houdt en iemand die de functionele knoppen van de koptelefoon niet veel gebruikt.

Opmerkingen

-Ik heb de koptelefoon nog niet zo lang (2 weken) en heb hem (vind ik) nog niet lang genoeg kunnen testen.
-Met kabeltje klinkt hij beter maar wie koopt een bluetooth koptelefoon om dan met een kabel naar muziek te luisteren?
-Geen idee hou te weten hoe lang de batterij nog is maar hij gaat al 2 weken mee zonder dat ik hem heb moeten opladen.
-Hij sluit heel goed af en heeft dus ook al zeer goede Passive noise-cancelling.

Mooie koptelefoon waarbij hij functionaliteit heeft moeten inboeten voor het design.
Qua geluidskwaliteit kan ik niet klagen, zonder ANC is de bass veel te overheersend maar met de ANC aan is de kwaliteit degelijk.
Voor 200 euro heb je betere keuze's maar vanaf 150 euro denk ik dat deze koptelefoon toch kan meedoen. Ik raad wel aan om hem eerst eens te testen als je de kans krijgt. Ik ben zeker dat deze koptelefoon een topper is voor vele mensen maar voor mezelf zou ik toch zeker voor een andere optie gaan. (Maar ik ben in het algemeen niet zo'n fan van ANC koptelefoons, dit kan er zeker mee te maken hebben).

Jullie mogen altijd een vraag naar mij sturen ivm de koptelefoon want hoe langer ik hem heb hoe meer informatie ik zal kunnen geven.

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)?