Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart) Review

ryan_105 22 december 2018, laatste update op 22 december 2018, 62 views

Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)

Het zit comfortabel, bouwkwaliteit is goed, het is compact en het ziet er mooi uit! Het geluid is voldoende. Touch gestures zijn wat onhandig, ANC valt tegen. Ik vind de ANC niet zodanig goed dat het de 169 euro waard is.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Compact
  • Mooi
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Touch gestures
  • Active Noise canceling is matig

Ontwerp

De hoofdtelefoon ziet er mooi uit. Simpel en compact, geen grote oorschelpen. De oorschelpen zijn 90 graden draaibaar, deze draaien naar je toe. Op deze manier kan je de hoofdtelefoon ook inklappen, al gaat het inklappen niet in een vloeiende beweging en het zit het was losjes. Ik had liever gezien dat de oorschelpen iets wendbaarder waren zodat het ingeklapt kon worden met de kussens van de oorschelpen tegen elkaar aan, dan zou het steviger zitten en nog compacter zijn.

n de rechter oorschelp zit niks ingebouwd alles zit op de linker oorschelp. Daar zit een AUX aansluiting, micro USB aansluiting, aan- en uitknop voor de bluetooth verbinding en 2 lampjes, 1 voor bluetooth en 1 voor de Active Noise Canceling. Ik vind het fijn dat de AUX en micro USB aansluitingen aan 1 kant zitten zodat je niet aan beide kanten kabels heb als je beide gebruikt.

Bouwkwaliteit

Wanneer je de hoofdtelefoon vastpakt voel je het harde plastic met randen. Ondanks dat het grotendeels van plastic gemaakt is voelt het sterk aan. Het materiaal kraakt niet wanneer je bijvoorbeeld de oorschelpen draait en het uitstrekt om op je hoofd te zetten, het lijkt er dus op dat het niet snel breekt. De hoofdband is van metaal wat het duurzamer en flexibeler maakt.

Het draad tussen de beide oorschelpen is netjes verwerkt in de hoofdband en het zit in een harde omhulsing, het is dus niet makkelijk kapot te krijgen.

De hoofdtelefoon zit redelijk lekker, niet te strak, ik heb wat kleinere oren en deze passen precies tussen de kussens. Ik kan het voor langere tijd ophouden zonder dat ik er last van krijg.

Besturing

De besturing gaat via Touch-control op de linker oorschelp.
• Boven aanraken = Volume hoger
• Beneden aanraken = Volume lager
• Midden aanraken = Pauze
• Naar boven swipen = Volgende nummer
• Naar beneden swipen = Vorige nummer

Persoonlijk ben ik geen fan van touch controls, als je de hoofdtelefoon vastpakt kan je makkelijk een actie uitvoeren terwijl je dat niet wilde. Ook wanneer je de hoofdtelefoon op heb kan je niet zien waar je precies moet tikken, als rechtshandige is de coördinatie met links ook minder waardoor het lastiger is.

Bluetooth

Het aanzetten van de bluetooth en het pairen gaat eenvoudig met de Audio-Technica ATH-ANC700BT. Je hoeft alleen de aan- en uit schuifknop te schuiven waarna direct verbinding wordt gemaakt of je kan pairen met een nieuw device. Je hoeft dus niet een knopje 2 seconden ingedrukt te houden om het aan te zetten en nogmaals ingedrukt houden om te pairen.

Het bereik is goed, het is mogelijk om naar de andere kant van het huis lopen zonder dat de verbinding kraakt. Dit hangt wel af of er geen andere signalen zijn die de verbinding kunnen storen.

Active Sound Canceling

Zonder de ANC dempt de hoofdtelefoon al wat aardig geluid. Het aanzetten van de ANC gebeurt automatisch met de aan- en uitschuifknop. Dit vind ik handig, ik hoef dan niet apart nog een knopje te drukken. Wanneer de ANC aan staat maar er wordt geen muziek afgespeeld, dan hoor je een lichte ruis. Dit hoort, dit wordt gebruikt om de achtergrond geluid te blokkeren wanneer er wel muziek wordt afgespeeld.

Het uitzetten van de ANC zonder Bluetooth uit te zetten doe je door je hand op je linker oorschelp te zetten. Dit lukt niet altijd, soms pauzeert de muziek of verandert de volume of er gebeurt niets, dit werkt dus niet goed.

De ANC werkt op zich ok, in de auto hoor je ongeveer de helft minder windruis. Maar het is lang niet zo goed als hoofdtelefoons in de hogere prijs klasse waarbij je in een ruimte met harde muziek niets hoort. Als je muziek op een lagere volume hebt zal je dus nog stemmen en muziek horen.

Geluid

Het geluid is gewoon goed, het is helder maar het is niet iets waar je versteld van raakt. Voor een hoofdtelefoon van 160 euro valt dit me wel tegen.

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)?