Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart)

Specificaties iOS compatibel en 36,7g - Bekijk alle specificaties
(Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart)

Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart) Review

klonic 20 december 2018, laatste update op 20 december 2018, 1.600 views Product gekregen

Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart)

Voor de sporter voegt het veel toe. Ik vind het een mooi apparaat. Het past perfect in het Apple ecosysteem

Pluspunten

• Mooi
  • Geweldig om te sporten
  • Hartslagmeting is nauwkeurig
  • Waterdicht
  • Motiverend om meer te sporten
  • Erg handig hoe snel je informatie krijgt

Minpunten

• Duur (€749)
  • Batterijduur: 2 dagen
  • Moeilijk om aan e-sim te komen

Nadat ik enthousiast had gereageerd op de Apple Watch Series 4 heb ik er een van mijn vriendin cadeau gekregen. Het betreft het 44 model van RVS met DLC coating, een Saffieren display en e-sim. Deze staat niet in de pricewatch, dus zet ik mijn review maar hier neer. 8)7

Ik vind het een mooi apparaat. Doordat hij bijna zwart is oogt hij slick als het scherm uit is. Al vind ik het grijze model ook mooi, ookal heeft deze natuurlijk ook een zwart scherm.

De Apple Watch vond ik vooral een gimmick. Maar na de Keynote van series 4 veranderde dat. Als Apple gebruiker past dit natuurlijk naadloos tussen mijn andere apparaten. Als ik thuis gebeld wordt gaat mijn telefoon over op mijn telefoon, mijn Mac en nu ook mijn Apple Watch. Als ik mijn telefoon kwijt ben, kan ik hem dankzij mijn apple Watch zo terug vinden. Tijdens het sporten regel ik via de Apple Watch de muziek. De Watch houd mijn hartslag bij constant bij tijdens het sporten en doet anders steekproefsgewijs metingen door de dag. Ook na het sporten wordt de hartslag nauwkeurig gemeten, zodat hij kan bepalen hoe je herstel verloopt.

Voor je binnen gaat hardlopen vraagt hij je een keer buiten te hardlopen zodat hij je passen (die met accelerometers gemeten worden) kan koppelen aan een loopsnelheid. Doe je dit niet, dan wijkt de loopband afstand ongeveer 15% af van de geschatte afstand door de Apple Watch. Bij binnen zwemmen vraagt hij hoe lang het zwembad is. Hij kan dan aan de hand van je draaiing bepalen dat je aan het eind van het zwembad bent. Buiten wordt natuurlijk GPS gebruikt en kunnen afstanden nauwkeurig gemeten worden.

Al met al rolt er een indrukwekkende waslijst aan statistiek uit. Wat voor sporters interessant is.

Voor de niet sporters is het vooral een apparaat waardoor je je iPhone minder zal pakken. De toegevoegde waarde is dan minimaal.

De bouwkwaliteit valt wat tegen. Het is nog altijd een dik apparaat. Maar veel erger is dat het saffier (een kristallijne vorm van Al2O3) ongeveer net zo snel krast als glas. Dit schijnt door vervuiling in het kristalrooster te komen. Tsja, dan betaal je een bak geld extra voor o.a. een superieur materiaal, om er vervolgens achter te komen dat dat onzin is. Hierom is de bouwkwaliteit en afwerking voldoende en niet uitstekend.

Voor een sporter in het Apple Eco-systeem is het apparaat bijna een must maar als je niet sport, dan zou ik hem links laten liggen.

Heb jij ook een Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart)?

Hmm, ben ik niet helemaal met je eens. Ben een trotse bezitter van een Series 3 die ik (ook) voor het hardlopen gebruik maar net zo veel voor de niet-sport activiteiten zoals notificaties, reminders, en navigatie te voet. Maar goed, ieder zijn ding :)