Eminent EM3105 Keyboard PS/2 US Layout Review

Soldaatje 11 april 2010, laatste update op 11 april 2010, 1.114 views

Eminent EM3105 Keyboard PS/2 US Layout

Pluspunten

• Goed leesbaar, stille aanslag, standaard indeling dus makkelijk toetsen vinden, slaap knop, half-platte toetsen, keypad, usb/ps2

Minpunten

• Geen polssteun, geen usb-hub,

Ik kan kort zijn over dit toetsenbord, het is dan ook een simpel toetsenbordje maar doet wel wat hij moet doen namelijk lekker typen.
De toetsen zijn wel bijzonder. In de eerste plaats zijn ze goed leesbaar door een groot lettertype zonder bold.
Ten tweede zijn ze tot mijn verrassing half zo diep als een normaal toetsenbord, niet zo diep als een laptop.
En ten derde hebben ze een zachte klik, dus hij typt heel stil.
Verder heeft hij nog een slaap knop waarmee XP in standby gaat, handig hoef ik geen shortcut meer te gebruiken.

Dit toetsenbord is eigenlijk USB met een ps2 adapter bijgeleverd.

Geen polssteun is eigenlijk voor mij geen nadeel want dat zou toch maar in de weg hebben gezeten zo'n plastic balkje, maar voor anderen misschien wel, vandaar.

Heb jij ook een Eminent EM3105 Keyboard PS/2 US Layout?

Ik heb deze ook sinds het begin van 2012 en ondertussen zijn de W S A D en de pijltjes knoppen totaal kaal zwart, oftewel geen letters meer te zien. Ook beginnen andere toetsen aardig te slijten.
Dat is toch wel een zeer kwalijk punt, ik heb dit nog nooit gehad met elk ander toetsenbord.
Klopt, heb je gelijk in, de toetsen vervagen wel snel helaas.