Yubico YubiKey 5 NFC

Yubico YubiKey 5 NFC Review

Rhy 20 december 2018, laatste update op 20 december 2018, 5.512 views Product gekocht

Yubico YubiKey 5 NFC

Ookal ondersteunt mijn Ledger Nano S ook FIDO U2F via een losse app -- gebruik ik die met name voor cryptovaluta HODL. Zodoende was aanschaf van een Yubikey voor 2FA een must. Yubikey 4 ondersteunt geen NFC (voor smartphone) en de Yubikey 5 wel + 't nieuwe FIDO2.

Pluspunten

• geen drivers nodig
  • eenvoudig in gebruik
  • krasbestendig
  • geschikt voor elk OS
  • veel support bij Apps
  • zeer geschikt voor Multi-factor auth

Minpunten

• geen

Geen uitgebreide review, maar voor wie ook een Yubikey overweegt zijn dit handige links / tips.

Kijken & vergelijken

Van alle versies van de Yubikey (ook de nano of USB-C versie bijvoorbeeld):
https://www.yubico.com/pr...re/compare-yubikey-4-neo/ (versie 4)
versus
https://www.yubico.com/pr...ardware/compare-yubikeys/ (versie 5)

Setup & compatibiliteit

Waarvoor ik het persoonlijk o.a. gebruik: Google suite, Dropbox, FaceBook, Twitter, AWS, Github, Bitbucket, Lastpass, Linux, Windows, MacOS, enz. Nog weinig support trouwens voor FIDO2, maar i.i.g. future proof ;) Voor een lijst met alle apps & installatie: https://www.yubico.com/setup/

Kopen?

Kan bij Yubico zelf, of bij deze nederlandse shop gespecialiseerd in security: https://www.mkbsecurity.c...urity-peripherals/yubico/ voor €53 incl. BTW (geen KvK registratie nodig). Opmerking: schijnt beperkt leverbaar te zijn, maar lag binnen 5 dagen op de deurmat.

Heb jij ook een Yubico YubiKey 5 NFC?

Wat heb je precies met je Apple iPhone SE gedaan? Ik lees nergens iets over support op dit device.
niet aangeschaft. :o op het laatste moment toch besloten mijn iPhone 5S nog even aan te houden. Ik zou NFC gaan gebruiken i.c.m. Lastpass; staat hier wat over geschreven. *edit* En dat schijnt alleen vanaf de iPhone 7 te werken zie ik net. Dus je hebt gelijk m.b.t. (geen) SE support; excuses voor het misverstand.

[Reactie gewijzigd door Rhy op 10 mei 2019 16:43]