Intel Core i5 2500K Boxed

Specificaties 1155 socket • Quad core @ 3,3GHz-3,7GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5 2500K Boxed Review

Autovw 19 december 2018, laatste update op 14 september 2019, 122 views Product gekocht

Intel Core i5 2500K Boxed

Mijn i5-2500K stamt nog uit het jaar 2013, voor toen der tijd een geweldige CPU! Anno 2018 valt ie best wel tegen! Maar dat is ook wel begrijpelijk...Dus eigenlijk mag ik er niets over zeggen... EDIT: lees de uitgebreide review voor wat meer heldere info!

Pluspunten

• Sterk genoeg voor spelen van lichte games!

Minpunten

• Werkt alleen samen met DDR3 RAM

Intel's i5-2500K,

Om te beginnen, een prima CPU voor de gamer die niet de allerzwaarste games speelt!
De i5-2500K is een prachtige combi met videokaarten zoals: 960/970/1050/1050Ti etc.
De CPU zat al in de PC die ik 2de hans heb gekocht, samen met een GT 710.
Mijn PC komt uit 2013 en heb m in 2015 overgenomen van de vorige eigenaar!
Toen ik in het begin alleen nog maar Minecraft speelde was de combi met de GT 710 natuurlijk voldoende!
Toen ik het assortiment uitbreide met Farming Simulator 15 had ik overigens ook nog nergens last van!
Pas toen ik Farming Simulator 17 ging spelen merkte ik toch dat ik dr iets niet helemaal klopte, alles werkte wel! Maar er was lagg, sommige dingen spawnde laat in of zagen er gebuggt uit! Ik heb later nog wat meer games aangeschaft, want ja, ik had nu eenmaal de smaak te pakken met gamen. En toen merkte ik pas echt dat mn videokaartje eigenlijk best wel slecht was! En dat merkte ik eigenlijk nog meer toen ik begon met games-streamen op YT.
Nouja, om een lang verhaal kort te maken: Na lang wikken en wegen besloot ik bij Alternate een nieuwe GT 1030 van Asus te halen! De GT 1030, ongeveer hetzelfde als een GTX 750Ti, was natuurlijk een betere combi, dus mn i5-2500K samen met de 1030 waren samen beter voor gamen, maar voor streaming......
Als het op Streaming aankomt heeft de i5-2500K het gewoon te zwaar! De 1030 is helaas niet zo sterk als ik had gedacht, dus daar baal ik wel van! Achteraf had ik voor een 10tje meer een 2de hans GTX 970 kunnen kopen!
Maar dat is mijn eigen schuld.

Conclusie:
Heb je een i5-2500K? Das geen ramp! Met zn 4 cores en 4 threads is dat anno 2019 zo slecht nog niet hoor! Het mooiste is een combi met een GTX 970 of iets relevants om er de beste prestaties uit te halen!

Speel je zwaardere games zoals: ARK?
Zoek dan maar verder naar een 6 cores CPU!

Als je vragen hebt over de CPU kan je altijd bij mij terecht!
MVG. Autovw

EDIT:
Ik heb ondertussen een GTX 970 gekocht, een prima combi!
Toch merk ik dat de CPU gewoon te zwak is.
Ik game voornamelijk en doe ernaast video editing en gamestreamen. Dit is echter een no-go met de 2500K... :(
Ik ben momenteel aan het wachten op de 3de generatie Ryzen processors. Dan wil ik gelijk mijn hele systeem (met uitzondering van de 970) gaan vervangen.

EDIT 2:
Ik heb deze review een tijdje geleden al geschreven en vind persoonlijk dat deze review gewoon slecht is, en bovendien om in 2018/2019 een cpu uit 2012/2013 kritisch te gaan reviewen is ook wel erg overdreven.
Heb een paar weken geleden een nieuw systeem gebouwd en gebruik het systeem met de 2500K nu dus niet meer.
Als ik tijd heb, zal ik de review even flink onder handen nemen.

Heb jij ook een Intel Core i5 2500K Boxed?

Meer advertenties