Specificaties 22" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG M227WD Zwart Review

ikke26 25 november 2010, 3.516 views

LG M227WD Zwart

Pluspunten

• Tv en monitor in 1
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Erg licht (gewicht)
  • Mogelijkheid om Digitenne rechtstreeks te ontvangen door een smartcardlezer met smartcard in de zijkant te stoppen zodat je geen apart kastje nodig hebt (natuurlijk kun je ook zonder kaart de free-to-air zenders ontvangen).

Minpunten

• Meegeleverde VGA-kabel is van lage kwaliteit
  • Ik ben er nog steeds niet achter hoe je de tv-kanalen in de goede volgorde zet Hier ben ik ondertussen achtergekomen, zie hiervoor mijn post in de reacties..

Waarom en met wat:
Ik heb deze monitor/tv aangeschaft omdat ik eerst nog een oude CRT had, en omdat ik tv wilde hebben. De monitor/tv is aangesloten d.m.v. de meegeleverde VGA-kabel. Ik heb deze tv gekocht omdat deze als enigste 22" tv FullHD had, terwijl andere kleine tv's soms niet konden worden aangesloten op de pc en geen van alle FullHD ondersteunde, meestal alleen HD-ready. Ook waren deze meestal veel duurder.

Acer M3641 met
Intel Core 2 Quad Q8300
Ati Radeon HD4350

In de doos:
Alles was goed en degelijk verpakt met piepschuim e.d.
Toen ik de doos openmaakte zat er het volgende in:

1x LG M227WDP
1x kabel voor elektriciteit, de monitor werkt met hetzelfde soort kabel als een standaard pc.
1x VGA-kabel ik vindt dat deze wel van een iets hogere kwaliteit had mogen zijn. Zie verderop voor meer info
1x Quick-start handleiding
1x CD met volledige handleiding
1x Audio kabel
1x Afstandbediening

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit is goed, en ik heb tot op dit moment nog geen pixeldefecten kunnen ontdekken, en ondertussen is de monitor ongeveer 5,5e maand oud. Wel is het zo dat de meegeleverde VGA-kabel niet van heel goede kwaliteit is. Je moet deze na een tijdje zeer goed vastschroeven aan beide kanten om te voorkomen dat het beeld gaat flikkeren. Ik ga deze binnenkort vervangen voor een DVI-kabel. Je kan naar dit beeldscherm goed langere tijd kijken

Aansluitingen:
Het viel meteen op dat er HEEL erg veel aansluitingen aan de achterkant zitten:

2x scart
1x component
1x HDMI
1x VGA
1x DVI
1x USB voor opslagapparaten
1x seriele poort voor service bij fabriek o.i.d.
1x SPDIF
1x Audio

Televisie:
Als je de tv voor het eerst aanzet moet je de kanalen scannen, dit gaat volledig automatisch, alleen ben ik er nog steeds niet achter hoe je ze handmatig in de goede volgorde kan zetten.
Edit: Hier ben ik ondertussen achter gekomen: Zet het automatisch in de goede volgorde zetten uit, dan lukt het wel, om de kanalen goed te zetten. Bij Digitenne is dit niet nodig, daar staat alles automatisch goed.

Analoge Televisie:
De kwaliteit van analoge tv is goed, en beter dan menige andere LCD-tv (niet heel veel korrels

Digitale Televisie:
De digitale kwaliteit is goed, ook ontvangt deze tv goed met weinig signaal. (uitgetest met andere tv's). Deze tv bleef zelfs nog werken toen ik er een erg kleine antenne op had, terwijl op de andere tv een grotere antenne zat, en deze niet werkte. Ik heb dit buiten getest op een groot grasterrein.

Spijt?:
Nee, ik heb al veel plezier gehad aan mijn aankoop.

Conclusie:
Ik kan iedereen deze monitor/tv van harte aanbevelen, dit omdat de prijs/prestatie zeer goed is en de monitor zeer compleet is met zeer veel aansluitingen.

Dit is mijn eerste review op Tweakers, ik hoop dat alles een beejte duidelijk is.

Heb jij ook een LG M227WD Zwart?

Ik heb deze TV ook. :) Leuk apparaat.

Voor de volgorde van de analoge kanalen doe je: Menu > Setup > Prog. Bewerking. Dan ga je naar de gewenste zender en druk je op de gele knop op de afstandsbediening. Vervolgens ga je met de pijltjestoetsen naar het nummer waar je deze zender wil hebben en druk je weer op de gele knop om de zender te plaatsen. :)

Je vermeld ook dat er een USB op zit voor opslagapparaten, maar deze werkt echter niet. Deze is voor ''service only'', dit staat er namelijk ook onder de poort zelf. Je kunt er dus geen film vanaf kijken oid.

De kwaliteit van de meegeleverde VGA kabel is inderdaad erg laag. Zowel met mijn pc als met mijn laptop krijg ik, bij het aansluiten met de meegeleverde kabel, flikkerend beeld. Bij het aansluiten met een andere VGA kabel krijg ik dit niet. Zowel bij mijn pc als laptop. Het ligt dus echt aan die kabel. 8-)

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 11 april 2010 14:58]

Ik kan wel een usb stick inpluggen. Ik heb namelijk de nieuwe versie (M227WDP). Ik kan daarvan mp3's luisteren en foto's bekijken. Helaas geen films, dus ik gebruik de usb poort nooit, heb hem alleen maar een keer uitgeprobeerd. Ook zit er maar 1 HDMI ingang op.

EDIT: Ik ben er achter gekomen waarom ik de zenders niet kon veranderen. Ik had automatische zenderinstelling aanstaan. ZET DEZE FUNCTIE UIT anders kun je de zenders niet verplaatsen. De automatische zenderinstelling klopt niet. RTL4 komt bijvoorbeeld ergens in de 20 te staan e.d..

[Reactie gewijzigd door ikke26 op 3 mei 2010 14:05]

Oh, dat wist ik niet. Wel een leuke extra functie. Overigens wel vaag dat ze een HDMI poort weggelaten hebben. Vooral als je nagaat dat dit ook een TV is en dat er steeds meer apparaten met een HDMI komen. :/
Heey,

Ik heb ook een M227wdp maar heb hier een ci+ module bij gekocht maar deze doet het niet... kan iemand mij helpen ik kan ook niet gewoon digitale tv ontvangen...
Ik kan wel gewoon met de coax kabel maar dat is dan van lage kwaliteit...
voor de rest wel top scherm!
Dat gaat ook niet werken, deze werkt niet met CI+, maar met CI.
Meegeleverde VGA-kabel is van lage kwaliteit
Weet je zeker dat dit aan de VGAkabel ligt en niet simpelweg aan de output van je videokaart. Analoge outputs zijn vaak niet al te best van kwaliteit, zelfs als je daar een fatsoenlijke kabel tussenhangt is de kwaliteit nog steeds niet geweldig.
Ik heb deze monitor nog geen jaar. Dit ding is echt top voor de prijs! 5/5!
Enige nadeel is idd de kabel die erbij zit, ik ga binnekort naar DVI-D. (Heb ook al wat HDMI apparaten aangesloten, en beleef daar de leeukste lol mee).

Ik heb jammer genoeg wel één, dode, fel blauwe pixel op het midden van mijn scherm, waar ik me zwaar aan irriteer.
De USB poort is voor Service Only, ook zit er 2x HDMI op.

Ik heb na anderhalf jaar een fel-lichtblauwe dode pixel op het midden van mijn scherm. Zwaar irritant voor donkere games.

Ik heb deze TV destijds gekocht voor €280. Er zat geen Full HD sticker op, ik ben er later pas achter gekomen dat ik Full HD heb.