JBL Go 2 Zwart

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

JBL Go 2 Zwart Review

johanneslol 15 december 2018, laatste update op 16 december 2018, 986 views Product gekregen

JBL Go 2 Zwart

Een prima kleine speaker, die behoorlijk hard kan. Het bereik is voldoende net als de batterijduur.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Diepe bass
  • Groot bereik
  • Ondersteuning voor bluetooth 4.1
  • A2DP v1.2 ondersteuning
  • 5 uur batterij
  • Waterdicht en solid
  • 80 DB max

Minpunten

• Oplaadkabeltje is heel erg kort
  • De poort voor opladen is erg lastig te openen. Dit om hem waterdicht te houden.
  • Geen pauze of repeat knop...
  • Geen rating tegen stof?!
  • Erg prijzig
  • De knopjes zijn erg lastig zichtbaar. Ze niet verlicht of echt voelbaar.
  • Geen aux kabel meegeleverd
  • Zwaar.

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4

JBL GO 2

Aangezien er op tweakers geen uitgebreide review was, heb ik besloten er eentje te schrijven. Hieronder zijn mijn eerste bevindingen. Mocht ik nog meer tegenkomen dan zal ik de review updaten. Als je vragen hebt, laat ze gerust hieronder achter.
Unboxing
Het is een simpele plastic box, waarin hij niet echt goed beschermd is. Verder is de verpakking openmaken erg lastig.
Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is echt heel erg goed, hij voelt heel solide aan. Er kraakt niks als je hem knijpt. Ook zijn de knopje stevig om in te drukken, dit is belangrijk als hij bijvoorbeeld in een zak of tas zit. Zodra je hem aanzet brand er een wit lampje. Hij is wel erg zwaar(200 gram), dit komt denk ik door de batterij die erin zit. Het klepje waar de twee poorten zit is erg strak, waardoor hem open maken lastig is. Dit is wederom om te zorgen dat hij waterdicht is. Hij heeft echter geen rating voor stof en dus ga er vanuit dat hij NIET stofdicht is! Hou hier dus rekening mee als je hem mee brengt naar het strand. De IP rating is IPX7. ( Voor meer informatie kunt u hier terecht> http://www.enclosurecompany.com/ip-ratings-explained.php
Accessories
Er zit alleen een hele korte oplaadkabel bijgeleverd. Geen Aux ondanks dat hij hier wel een aansluiting voor heeft. De usb kabel lijkt van redelijke kwaliteit en heeft ook het JBL logo erop.
Audiokwaliteit
Dit is natuurlijk het belangrijkste bij een speaker. Hij klinkt zeer goed en duidelijk als de verbinding goed is. Als de verbinding slechter wordt, is dit duidelijk te horen in de audiokwaliteit. Hij is wel duidelijk gemaakt voor muziek met harde Bass. Hij probeert de Bass ook te laten klinken in classic muziek. Toch is het geluid echt heel erg verrassend goed van zo'n klein speakertje. De Bass is ook stevig voor de grote van de speaker, als je zwaardere bass wilt dan zal je uiteraard een speaker met een grote mass moet kopen. Zelfs mijn laptop van 2018 speakers klinken er slecht bij... Geluid via de aux kabel heb ik nog niet kunnen testen helaas, ook is het geluid hierbij afhankelijke van de sterkte van je AMP waardoor dit sterk kan verschillen per apparaat.
Audiocodex en Bluetooth
De speaker ondersteund diverse audio codex waarvan A2DP v1.2 in mijn ogen de belangrijkste is. Dit zorgt voor high res audio, dat samen met de bluetooth 4.1 ondersteuning voor goede audiokwaliteit zorgt. Vooral als de bestanden FLAC zijn. Dit is geen probleem bij het versturen, al heeft dit een hogere bandbreedte nodig dus loop niet te ver weg...
De speaker is echt heel erg goed, de bouwkwaliteit, geluid en bereik is uitstekend. Voor de prijs had er wel een langere usb kabel en een aux kabel bij mogen zitten. Ook moeten de knopje beter zichtbaar zijn dit is zichtbaar in de foto zonder licht. Maar als dit je allemaal niet uitmaakt dan is dit een prima koop waar je een lange tijd plezier van hebt.

Heb jij ook een JBL Go 2 Zwart?

??? 8)7 :? :/
Dus water komt niet binnen, maar stof wel?
Scheikundig technisch gezien, is dat helemaal niet mogeljjk, aangezien H2O moleculen kleiner zijn dan menig stof soort, plus bij H2O kan de injecterende druk ook nog eens veel hoger liggen als alle andere stof soorten.
It just makes no sense. :?

Ps: Voor de rest, leuke review.
Ik vond het ook vreemd hoor.. Maar hij is er niet voor gecertificeerd. Wellicht dat hij wel beschermt is. :) maar ik laat het er maar zo neerzetten in plaats van dat ik zeg dat hij er wel beschermd is,en het niet zo is.

EDIT: eventjes wat extra info :) Aangezien je commentaar valid was.
Hieronder staat informatie over de ip ratings en hoe dit werkt.
Verder heb ik een foto toegevoegd van het boekje waarin duidelijk te zien is dat het eerste nummer een X is en dus geen rating heeft. Verder kan je het hier ook op tweakers zien :) Bij de specs.

[Reactie gewijzigd door johanneslol op 16 december 2018 10:28]

Voor een simpele bluetooth speaker zonder weinig extra features ofzo ja dan vind ik hem prijzig. Ook krijg je er amper kabels bij ofzo. Bij de action heb je voor 10 euro een bluetooth speaker...
Geen pauze? De play-knop werkt toch als pauze bij 1x indrukken en bij 2x indrukken naar volgende number gaan?

Ontbreken van repeat en vorige nummer vind ik ook jammer ja.
Zover ik weet niet, ik ga het morgen eventjes testen! :)