Netgear EVA2000-100PES Review

lometje 10 april 2010, laatste update op 11 april 2010, 6.031 views

Netgear EVA2000-100PES

Pluspunten

• Deels ondersteuning srt.
  • Met DNLA server uitzending / sbs en veronica gemist.
  • Youtube

Minpunten

• Deels ondersteuning srt.
  • RTL gemist draait niet lekker, maar dit kan aan de DNLA server liggen...
  • Zoeken naar Youtube is lastig met typen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze speler heb ik al enige tijd, maar ik kijk dan ook met een ouderwetse crt. Mocht je dat hebben dan is dit apparaatje prima!
Maar heb je een Full HD tv dan zou ik toch een apparaat zoeken dat full hd ondersteund. Deze ondersteund alleen met het mpeg-2 formaat 1280x720...
Hieronder zie je een tabel van wat er ondersteund is. Met DLNA servers als PS3 media server kan je wel met een plugin uitzending gemist kijken. Met TVersity kan je on-the-fly reŽncoden en kan je dus eigenlijk alles wel kijken zolang de resolutie niet te hoog is...
Ondertiteling met srt wordt ondersteund als je de film met de ondertiteling op een USB stick/schijf inplugt. Ondertiteling werkt niet over het netwerk...

(Dit is overigens mijn eerste review nav. dat het product op iBood stond en hier veel bezocht werd. Om wat onduidelijkheden daar hier ook opheldering te geven).

Heb jij ook een Netgear EVA2000-100PES?

zou dit een omgebouwde wd tv mini zijn o.i.d.? die afstandbediening komt me nogal bekend voor van western digital namelijk
Ik begreep dat het een omgebouwde VuNow was, maar dat zou dan weer een WD copy zijn.. dus ja :)
Kan je mij vertellen hoe ik dan de SRT ondertiteling krijg?

Ik heb nu een externe harddisk gekoppeld aan de Netgear, maar krijg hier geen ondertiteling bij.

Alvast bedankt
Die *.srt ondertitles krijg ik door zowel film als ondertitel met dezelfde naam (bijv. film.avi, film.srt) op een usb stick te zetten en in te pluggen. (beetje late reactie, maar toch :))
Extra info:
- Ondertiteling is een feature die later pas is toegevoegd. Misschien moet je eerst dus nog de firmware upgraden.
- De optie om ondertiteling aan te zetten zit verstopt tussen de slideshow opties.
Je kan niet eens ondertitels van een gewone dvd veranderen, of audio.

Ik had deze zelf ook gekocht, was een beetje een miskoop, omdat hij dus amper een dvd ondersteunde, alleen primary subs en audio, geen menu's, liep de eerste keer bij youtube al vast en ondersteunde een simpel met een oude mobiel gemaakte mp4 bestandje niet, dus is gelijk volgende dag retour gegaan (hij kon wel goed muziek en divx bestanden afspelen en makkelijk vinden in mijn WMP)
Sinds enkele weken dit apparaat in huis, hem via marktplaats aangeschaft, vanwege de lage prijs.
Heb er achteraf alsnog teveel voor betaald, wat valt dit tegen zeg.
Veel moeite met opstarten.
Had hem eigenlijk aangeschaft om de vele gedownloade films van collega's nu eindelijk via de tv te gaan bekijken, maar helaas is het afspelen erg onhandig, je moet vele mapjes openen om de film te starten en tijdens de film moet je dit alsnog enkele malen doen, ook ziet hij de meeste ondertitelingen niet.
Zonde van mijn centjes.