Samsung X5 500GB Zwart

Specificaties 500GB externe SSD met USB 3.2(G2) - Bekijk alle specificaties

Samsung X5 500GB Zwart Review

FgoestohNewbie 12 december 2018, laatste update op 12 december 2018, 141 views Product geleend

Samsung X5 500GB Zwart

SamsungX5 getest. Werk veel met clouddiensten/externe SSDs en grote hoeveelheden databestanden. Databestanden op de X5 en ze komen er niet meer afvan omdat het niet nodig is. De X5 bespaart veel tijd. Opslaan/bewerken van foto's is een verademing. Jammer: Tunderbolt3 vereist nu nog onvoldoende beschikbaar. Het design is prima

Pluspunten

• Net afgewerkt design
  • Super super super snel
  • Voor bewuste keuze - gebruiker en super aanwinst

Minpunten

• Alleen Tunderbolt3 (of 2 maar geen verloopstekker - kabel)
  • Geen andere connectie opties als USB C ofzo
  • Redelijk hoog geprijsd maar wel van waarde

Mobiliteit Score: 5
Samsung X5 heb ik mogen testen. Ik werkte veel met cloud diensten en normale SSD externe draagbare versies. Voor het werk gebruik ik grote hoeveelheden data bestanden zowel in omvang als in hoeveelheid. Prive maak ik veel foto's en bewerk deze. De Samsung X5 heeft men de afgelopen weken erg veel plezier gegeven. Eenmaal de databestanden op de schijf komen ze er niet meer af van (wat ik normaal wel doe voor de verwerking snelheid) omdat het niet meer nodig is. De X5 bespaard me daarmee veel tijd in overdragen van bestanden en dat komt ook de klant ten goede. Met het opslaan en bewerken van foto's is het een verademing dat de foto's bijna eerder op het scherm staan dan dat je er op geklikt hebt. Het jammere vind ik wel dat je echt Tunderbolt 3 nodig hebt. In de markt zijn er 3 naar 2 stekkers maar verder niet. Daarom is de schijf gewoon nog niet voldoende overal toepasbaar want veel klanten hebben deze aansluiting - protocollen nog niet in hun systemen. Het design is prima hoewel ik hem wel smaller en dunner had verwacht eerlijk gezegd. In verhouding nu nog wat duur maar zeker voor de snelheid en gemak de prijs ook wel weer waard. Het ligt er erg aan welke eisen je stelt.

Heb jij ook een Samsung X5 500GB Zwart?