Asus Zenbook UX430UA-GV265T

Specificaties 14" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus Zenbook UX430UA-GV265T Review

DigitalD 12 december 2018, laatste update op 20 december 2018, 978 views Product gekocht

Asus Zenbook UX430UA-GV265T

Fijne compacte, lichte en stille laptop voor onderweg. In een andere review lees ik dat de helderheid van het beeldscherm beperkt is. Onzin, de laptop houdt standaard rekening met omgevingslicht en dan is de maximale helderheid inderdaad beperkt. Combineer de fn-toets met de A-toets et voilà: beeldscherm is nu zonnebank.

Pluspunten

• Stil
  • Lichtgewicht
  • Bouwkwaliteit (licht, compact, stevig)
  • Fijn mat scherm met dunne rand
  • MacBook pro 13 killer

Minpunten

• Coil whine
  • Vingerafdrukgevoelig
  • Windows, je moet toch meer systeembeheerder zijn dan bij een Mac

Update m.b.t. de irritante coilwhine, dit is vandaag (20 december 2018) opgelost door de (overige uitstekende) ASUS helpdesk. Ik heb gebeld en aangegeven dat ik me mateloos irriteer aan de coil whine. Ik had er overigens alleen last van met aansluiting op het stopcontact, op de batterij geen hinderlijke zoemgeluiden. Daarnaast had ik een probleem met het instellen van de helderhevan het beeldscherm. 10 minuten later kreeg ik een mail binnen met instructies en een bios update. Helderheid instellen werkt weer als een zonnetje, en nog veel belangrijker: coilwhine is opgelost/weg! Hulde aan ASUS, zegt het voort, zegt het voort zou ik zeggen.

Heb jij ook een Asus Zenbook UX430UA-GV265T?