Huawei Mate 20 Lite (dual sim) Blauw

Specificaties 6,3" • 2340x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 20 Lite (dual sim) Blauw Review

ronnyvl1967 12 december 2018, 1.423 views Product gekocht

Huawei Mate 20 Lite (dual sim) Blauw

De mate 20 lite is binnen haar prijsklasse absoluut haar geld waard. Het toestel werkt heel snel en heeft een enorm 6.3 inch scherm wat uiterst goed leesbaar is in alle omstandigheden. Voor mij is wel gebleken dat de grootste en troef de enorm sterke batterij is.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Goede bouwkwaliteit en handzaam
  • Een verbluffend scherm en uitzonderlijke batterij
  • Hogere 4g snelheid dan gemiddeld binnen deze prijsklasse
  • Gesprekskwaliteit is super..
  • Heel soepele schakeling tussen wi-fi en mobiele data
  • SD kaart uitbreiding wanneer je één simkaart gebruikt
  • Ongeziene camerakwaliteit zelfs in donkere omgeving

Minpunten

• Verschrikkelijke bijgeleverde headset
  • Updatebeleid loopt maand achter
  • Teveel bloatware en dubbele apps
  • Geen bijgeleverd siliconen hoesje maar wél zelf te plaatsen screenprotector

De Huawei mate 20 lite is een toestel dat in de hogere regionen van het middensegment thuishoort.
De punten waarin het toestel uitblinkt zijn absoluut de batterij duur die bij gemiddeld 8 uur screentime en automatische synchronisatie 12 uur lid van de lader nog makkelijk 35 % vermogen over heeft.

Wat me uiterst verrast heeft is de enorm zuivere gesprekskwaliteit en bovengemiddeld goede verbindingen. Heb nog nooit een toestel gehad dat zo stabiel haar verbindingen behield zonder onderbreking en de gelijktijdige inschakeling 4g+ en wi-fi verbindingen zorgt voor een verbeterde internet ervaring zonder onderbreking.
In tegenstelling tot voorgaande toestellen merk ik op dat ik nu met mobiele data gemiddeld landelijk probleemloos snelheden heb van 185 mbps en het toestel ondersteunt is tot snelheden van 600 mbps.

Jammer genoeg heeft Huawei wel een aantal vreemde keuzes gemaakt betreft voorgeïnstalleerde apps. Zo kiest Huawei voor de standaard Android berichten app terwijl ze hun eigen dialer en contacten app aanhouden met als gevolg dat het design van de apps conflicteert. Ook kiezen ze ervoor hun eigen mailprogramma te plaatsen naast Gmail en adviseren ze wanneer je hun voorgeïnstalleerde agenda app gebruikt toch Google agenda te downloaden voor verbeterde functionaliteit. Dit lijken mij heel onlogische keuzes daar ze deze evengoed standaard hadden kunnen voorzien.

Over de camera kan ik alleen maar lovend zijn vanwege de beeldkwaliteit en extra's in het cameramenu. Tevens heb ik nog nooit een toestel geweten dat bij beperkt licht zulke mooie foto's en filmpjes neemt en het is fijn dat ze de mogelijkheid bieden deze op SD als opslag locatie op te slaan aanbieden.

Op het gebied multimedia ben ik wel beetje ontgoocheld dat ze ervoor hebben gekozen standaard hun eigen muziekspeler te gebruiken ipv Google play music of YouTube music waardoor je genoodzaakt bent deze extra te downloaden. Helaas zijn veel van deze overbodige dubbele apps niet verwijderbaar met als gevolg veel verspilling van intern geheugen.

Globaal gezien rekening houdend met de onlogische keuzes van Huawei kan ik wel besluiten dat de mate 20 lite voor haar prijs kan uitgroeien tot een groot succes en ik hoop uit de grond van mijn hart dat Huawei dit toestel maandelijks gaat voorzien van de security patches en het toestel kortelings een update naar android P gevolgd door Q volgend jaar mag ontvangen waardoor ze kunnen wedijveren met de concurrentie uit het android one gamma.

In ieder geval heb ik met de aanschaf op BlackFriday van mijn mate 20 lite een prachtige en uitzonderlijke promotiedeal gesloten dankzij de cashback actie van 50 euro en als extra de Huawei GT smartwatch die je uitzonderlijk gratis bijkrijgt nav BlackFriday in plaats van de standaard promo die een Huawei band 3 inhoud.

Kortom de mate 20 lite is absoluut het ontdekken waard.

Heb jij ook een Huawei Mate 20 Lite (dual sim) Blauw?

Bevalt hij nog steeds?
Heb hem inmiddels weggedaan omdat ik bij aanpassing abonnement een Huawei p 20 voor 49€ met 100€ cashback kon aanschaffen. Als je zo en een goedkoper abonnement plus 51euro toe krijgt via cashback en dan nog eens de p20 dan is de sprong zeker de moeite waard. De mate 20 heeft nu een andere gelukkige eigenaar en ikzelf ben ook mega gelukkig met de p 20 die inmiddels ook pie heeft. Huawei is super goed bezig en heeft ondertussen ontzettend mooie promo's. Zo kreeg ik bij de mate 20 lite een gratis smartwatch en cashback dus beetje geluk laat je gouden zaken doen.
hoi hoi,

Ben net overgestapt van iphone naar Huawei mate 20 en bevalt me tot nu toe heel goed. Heb hem pas net dus even wennen maar moet zeggen dat het makkeljk te handelen is.

Wel even 2 vraagjes want dit kan ik echt niet vinden.

Ik heb muziek op mijn tel gezet via mappen op mijn compu via hisuite. Op mijn tel zelf afspeellijsten gemaakt maar nu speelt alles af op alfabetische volgorde. Ik geef groepslessen en dan is het noodzakelijk dat hij afspeelt in de volgorde zoals ik het neerzet maar dat doet hij dus niet mits ik er nrs voor ga zetten dan lukt het wel maar dit zou toch makkelijker moeten kunnen?

Daarbij als ik een nr afspeel gaat mijn scherm uit en dat is geen punt want speelt door en na dat nr klik ik op de aan/uit knop en dan zie ik dat nr weer verschijnen en dan zet ik hem op pauze maar dan.... dan pak ik bijv andere spullen (zoals in een pump les) en als ik dan weer op de aan/uit knop klik is het beeldscherm letterlijk weer op startscherm dus moet ik hem eerst weer helemaal openen om mijn muziek te zien....

hoe kan ik dit allemaal aanpassen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Groetjes,
N