1 review

Whirlpool ART 9811/A++ SF

Specificaties Kastmodel met vriezer (A++) - Bekijk alle specificaties

Whirlpool ART 9811/A++ SF Review

german8 11 december 2018, 458 views Product gekocht

Whirlpool ART 9811/A++ SF

Voor nieuwe keuken opzoek naar een zo groot mogelijke inbouw koel/vries combi. Was gewend aan capaciteit van een losstaande koelkast (250L koelen - 93L) Bleek dat inbouwkoelkasten meestal veel kleiner zijn dan losstaande. Als alternatief blijft enkel een hoge koel/vries combi over. Na enige zoekwerk vond ik deze Whirlpool.

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Zeer laag geluidsniveau

Minpunten

• prijs 900 euro...
  • geen a+++
  • duurzaamheid is afwachten

Energieverbruik Score: 4
Voor nieuwe keuken opzoek naar een zo groot mogelijke inbouw koel/vries combi. Was gewend aan capaciteit van een LG GBP20PZCFS losstaande koelkast (250L koelen - 93L vriezen). Deze had no frost en was a+++ (€35,60 per jaar).
Toen bleek dat inbouwkoelkasten meestal veel kleiner zijn dan losstaande (178cm hoog = buiten maat).
Wanneer je geen aparte koelkast en vriezer neemt blijft enkel een hogere koel/vries combi over (194cm hoog).

Hogere inbouw koelkasten zijn behoorlijk aan de prijs, dat was wel even schrikken.
Ik wilde de capaciteit van de LG zoveel mogelijk benaderen en had al offertes van de keuken boer met prijzen rond de 900 euro (Pelgrim/Atag combi's)

Na enige zoekwerk vond ik deze Whirlpool voor 900 euro.
Meer inhoud (228L koel - 80L vries) vanwege extra hoogte (194cm totaal).
Helaas geen a+++ maar a++ (€49,40 per jaar).
Geen no frost maar low frost (dmv een stalen plaat die het ijs verzamelt - welke je kan afspoelen onder de kraan)
Deze minpunten wogen niet op tegen de extra inhoud.
Tevens boden Atag en Pelgim minder voor een hogere prijs.

Er is ook eenzelfde Bauknecht profresh-a-kgis-3194-a.
De whirlpool heeft echter een rails systeem voor de deur en de Bauknecht heeft deur-op-deur.
Ik wilde een rails systeem, dan hebben de koelkast en de keukendeur eigen scharnieren wat hopelijk de duurzaamheid ten goede komt.

De koelkast bevalt prima.
Hij is veel stiller dan de LG - vrijwel niet te horen in de keuken.
De LG pomp hoorde je behoorlijk goed dit viel me behoorlijk tegen van zo;n moderne nieuwe koelkast, in de hele keuken en soms ook in de woonkamer hoorde je de LG (waarschijnlijk ook omdat het geen inbouw was).

Er zin een ventilator in de koelkast, deze slaat soms aan maar hoog je eigenlijk niet.
Het Low Forst systeem moet je echt bijhouden, anders komt er ijsvorming in de vriezer - dit is wel een minpuntje tov de LG.
Maar het is veel beter dan ouderwetse vriezers.

Ik weet dat whirlpool niet het beste merk is, hoop dat hij het 10~15 jaar gaat volhouden. Deze gok neem ik omdat ik die extra capaciteit wilde.

Heb jij ook een Whirlpool ART 9811/A++ SF?