Bose SoundTouch 10 Wit

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Bose SoundTouch 10 Wit Review

page404 11 december 2018, laatste update op 11 december 2018, 299 views Product gekocht

Bose SoundTouch 10 Wit

Een compact kastje waar ... prima geluid uit komt. Het zal je niet tot tranen roeren maar het is echt niet slecht. Een aantal gemiste kansen qua functionaliteit ontbreken en daardoor stijgt de Soundtouch niet boven speakers van de concurrentie uit. En de prijs doet dat wel.

Pluspunten

• prima geluid
  • compact en robuust kastje

Minpunten

• geen Airplay
  • geen Google Cast
  • geen alarm of sleeptimer

Muziekweergave Score: 4
Om te beginnen met de unboxing, dat vond ik geen plezierige ervaring. Je wil niks liever dan je nieuwe speaker neerzetten en Sky Radio door de kamer laten schallen toch? Oké, een andere zender is beter. Maar toch, uitpakken en spelen maar.
Niet helemaal in mijn geval. Na opstarten en installeren van de app zoek ik het apparaat. Niks van dat alles. Wat dan? Toch de handleiding maar pakken.

Die handleiding heb je nodig! Want je moet het apparaat in Discovery mode zetten door de plus en de 2 lang ingedrukt te houden. Of was het de min en de 4? Dan zet hij een wifi netwerk op, waarmee je met je telefoon moet verbinden. Dan kan de app verbinding maken en mag je de wifi invoeren. Het gevolg is dat hij een update vindt, en die MOET je installeren. Vervolgens weet je niet wanneer die klaar is, maar na 10 minuten kom je er achter dat hij én je ingevoerde instellingen kwijt is én de update nog niet geïnstalleerd heeft. Nog een poging dan.
Na een half uur prutsen lijkt hij het dan eindelijk gevonden te hebben. Ik ben Airplay apparaten en een Chromecast gewend. Dat is hier niet aan de orde. Je kan via de apps zenders voorprogrammeren op 6 toetsen op de Soundtouch of via de afstandsbediening. Hey, dat kon mijn autoradio uit 1997 ook! Wat cool!
Kort verhaal lang: die app ga je nog veel gebruiken. Want ondanks dat er bluetooth op zit, komt het erop neer dat je eigenlijk alleen radiostations kan kiezen via app of fysieke knoppen, of dat je handmatig je apparaat met bluetooth moet verbinden (elke keer opnieuw) om dan te streamen. Lastig en omslachtig anno 1998. Hey, maar wel 6 voorkeuzezenders!

Qua geluid heb ik alles snel gezegd, het typische allemansvrindgeluid van Bose, niet te veel bas, niet te schel. Niks mis mee, maar je gaat ook niet huilen van vreugde.

De looks; ook weinig op aan te merken. Het doet me qua kleur een beetje aan mijn eerste computer denken, en over een tijdje waarschijnlijk aan mijn eerste computer na een paar jaar. Geel/beige/wit. Ach, hij staat toch maar op de slaapkamer.

Conclusie: Ik zou lekker verder kijken naar een mooie JBL of misschien zo'n stoere Marshall of iets dergelijks. Beter geluid uit de JBL, en ik denk ook betere integratie. Mocht je toch nog enthousiast zijn na mijn verhaal, dan denk ik dat deze Bose Soundtouch 10 een prima veilige keuze is, zeker als je het gebrek aan integratie met jouw smartphone platform naar keuze geen dealbreaker voor je is.

Heb jij ook een Bose SoundTouch 10 Wit?