Bose SoundTouch 10 Wit

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Bose SoundTouch 10 Wit Review

page404 11 december 2018, laatste update op 13 maart 2020, 383 views Product gekocht

Bose SoundTouch 10 Wit

Een compact kastje waar ... prima geluid uit komt. Het zal je niet tot tranen roeren maar het is echt niet slecht. Inmiddels zijn er wat functionaliteiten toegevoegd, zoals Airplay 2 en Spotify Connect. Netjes! Reviewwaardering aangepast.

Pluspunten

• prima geluid
  • compact en robuust kastje
  • Airplay 2
  • Spotify Connect

Minpunten

• geen Google Cast
  • geen alarm of sleeptimer

Muziekweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Mid- en hoogweergave Score: 3
Om te beginnen met de unboxing, dat vond ik geen plezierige ervaring. Je wil niks liever dan je nieuwe speaker neerzetten en Sky Radio door de kamer laten schallen toch? Oké, een andere zender is beter. Maar toch, uitpakken en spelen maar.
Niet helemaal in mijn geval. Na opstarten en installeren van de app zoek ik het apparaat. Niks van dat alles. Wat dan? Toch de handleiding maar pakken.

Die handleiding heb je nodig! Want je moet het apparaat in Discovery mode zetten door de plus en de 2 lang ingedrukt te houden. Of was het de min en de 4? Dan zet hij een wifi netwerk op, waarmee je met je telefoon moet verbinden. Dan kan de app verbinding maken en mag je de wifi invoeren. Het gevolg is dat hij een update vindt, en die MOET je installeren. Vervolgens weet je niet wanneer die klaar is, maar na 10 minuten kom je er achter dat hij én je ingevoerde instellingen kwijt is én de update nog niet geïnstalleerd heeft. Nog een poging dan.
Na een half uur prutsen lijkt hij het dan eindelijk gevonden te hebben. Ik ben Airplay apparaten en een Chromecast gewend. Dat is hier niet aan de orde. Je kan via de apps zenders voorprogrammeren op 6 toetsen op de Soundtouch of via de afstandsbediening. Hey, dat kon mijn autoradio uit 1997 ook! Wat cool!
Kort verhaal lang: die app ga je nog veel gebruiken. Want ondanks dat er bluetooth op zit, komt het erop neer dat je eigenlijk alleen radiostations kan kiezen via app of fysieke knoppen, of dat je handmatig je apparaat met bluetooth moet verbinden (elke keer opnieuw) om dan te streamen. Lastig en omslachtig anno 1998. Hey, maar wel 6 voorkeuzezenders!
Aanvulling maart 2020: de afgelopen tijd zijn er een paar flinke updates geweest, zoals toevoeging van Airplay 2 en Spotify Connect. Dat is echt heel netjes en voegt absoluut waarde toe aan de Soundtouch. Complimenten voor Bose.

Qua geluid heb ik alles snel gezegd, het typische allemansvrindgeluid van Bose, niet te veel bas, niet te schel. Niks mis mee, maar je gaat ook niet huilen van vreugde.

De looks; ook weinig op aan te merken. Het doet me qua kleur een beetje aan mijn eerste computer denken, en over een tijdje waarschijnlijk aan mijn eerste computer na een paar jaar. Geel/beige/wit. Ach, hij staat toch maar op de slaapkamer.

Conclusie: Ik denk dat een JBL of misschien zo'n stoere Marshall of iets dergelijks sprekender geluid heeft. Of dat je voorkeur heeft moet je zelf ervaren. Mocht je toch nog enthousiast zijn na mijn verhaal, dan denk ik dat deze Bose Soundtouch 10 een prima veilige en ook compacte keuze is, zeker nu na enkele updates er belangrijke features zijn toegevoegd. Dat is een grote plus.

Heb jij ook een Bose SoundTouch 10 Wit?