AMD Opteron 146 Boxed Review

vintage 24 januari 2006, 740 views

AMD Opteron 146 Boxed

Pluspunten

• Koel, goed overklokbaar.

Minpunten

• Geen

Ik heb sinds 2 maanden een opteron 146. Batch nummer weet ik niet exact.

De opteron 146 is gekocht voor 176 euro. Deze loopt dus standaard op 2.0 ghz en heeft 1 mb geheugen.

Zoals iedere tweaker heb ik deze opteron gekocht om over te klokken op mijn dfu nf4 dr-sli. Voeding is een enermax 600watt. Koeler een zalman 9500.

De temps zijn idle ongeveer 28 graden, load 38 graden.

De opteron loopt op 2.9 ghz op 1.41 volt, geheel primestabiel. Om hogere snelheden te bereiken moet ik het voltage verhogen; ik heb dit niet gedaan om de temperatuur in de kast verder zo laag mogelijk te houden.

Kortom: geweldige processor. Ik ben er zeer blij mee.

Heb jij ook een AMD Opteron 146 Boxed?

Klopt je survey? socket940 of 939? Hij is wel erg goedkoop voor een s940 en overklokken gaat ook niet op 940 al weet ik dat niet zeker. En je overklokbaarheid heb je niet ingevuld, terwijl je hem wel op 2,9ghz krijgt.