AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed

Specificaties AM4 socket • Octa (8) core @ 3,7GHz-4,3GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed Review

pdekker24 30 november 2018, 1.981 views Product gekocht

AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed

De 2700x is een must have voor gaming. Kwa prijs kan ik geen slechte dingen over zeggen met wat je er voor krijgt. Koeler met RGB. Super snel en makkelijk installeerbaar

Pluspunten

• LEUK KLEURTJES!
  • Prijs/Kwaliteit
  • Reeten Snel
  • Auto mode

Minpunten

• Je hebt het niet koud in de winter als je gamed
  • Zet je koptelefoon maar op
  • Ik snap niks van Ryzen Master

Algemeen
De 2700x is een uitstekende processor voor gaming, hiervoor gebruik ik hem ook. Ik heb veel vergeleken en Lang getwijfeld over de i7 9700k en de amd ryzen 7 2700x. De i7 mag beter zijn op fps maar die is dan toch even wat duurder. Prijs/kwaliteid is deze Cpu een koopje en kan je dan het geld over gebruiken voor een koeling

Koeling
Bijgeleverde koeling:
De standaart koeling werkt perfect. Hij is dan te vergelijken met de Cooler Master 212 evo. Idle word de computer rond de 35 graden en tijdens een game wil de tempratuur wel oplopen naar de 72 graden. moet hier dan wel vermelden dat ik hem over heb geclockt naar 4,2ghz. Als je niet van herrie houdt tijdens een game dan adviseer ik om een andere koeling te halen of gewoon je koptelefoon opzetten. Na 2 weken gebruik was ik het een beetje zat heb een Be Quiet Dark Rock 4 gehaald.

Be Quiet Dark Rock 4:
Met deze koeler kon ik fatsoenlijk nadenken en een spel spelen zonder koptelefoon. De temperaturen met Idle rond de 31 en tijdens een game tot 56. Zoals zijn naam al zegt: Be Quiet. Genoeg koeling, verder met de Cpu

Overclock
Na alle drivers geinstalleerd te hebben draait je pc alles op Auto. het draait wel stabiel maar ik merkte wat frame drops. ik heb daarom alles handmatig aangepast in de bios naar 4,2ghz op 1,3950 volt. Boven de 4,2 kreeg ik hem maar niet stabiel en had ik elke keer last van een crash. de ryzen master programma heb ik niet gebruikt voor (precision boost) omdat ik daar geen banaan van snap. Je gaat over je Waranty heen als je deze activeert. Mag je zelf proberen dus

Benchmark
Heb wat benches voor jullie gedaan op de settings die ik eerder heb vermeld en dit zijn ze:

Cinebench R15.0 - 1870

Ghost Recon - Wildlands Ultra: min 55 - avr 65 - max 76 - temp: 62c
GTA 5 Max: min 55 - avr 84 - max 145fps 64c
Rust Beautiful: 114-125 fps

Bedankt voor je tijd.

Heb jij ook een AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed?

Heb niet terug kunnen vinden op welke resolutie deze benchmarks gedraaid hebben. Verder een nette review :)
Benchmarks met 1080p. Bedankt :) mijn 2e revieuw. mijn 1e was over de Rtx 2070
Leuke ervaring. Ryzen Master is wel handig om temperaturen uit te lezen. :D

De 2700X is wat mij betreft een must-have voor een multifunctionele workstation. ;) Gaming is vooralsnog wat minder dan op Intel, maar prijs- prestatie is enorm goed! :D
Dank je voor de review, processorgenoot :)

De standaardkoeler is een mooi ding, maar hij maakt een hoop herrie. Hij zit nu in de kermisbak van een vriend van me ;)
Heb 'm nu een week of 3. Waanzinnig snel en fijn. Snap alleen die Temperaturen niet. Idle Jumpt ie tussen 32° en 42° of zo. En als je maar wat doet (browser window openen) kan ie zo naar 55° schieten voor een kort ogenblik. Met gamen of renderen stabiel rond de 73° en pieken van 77°. Mijn oude i5 was altijd idle 32° en onder load 46°. En als ik 'm echt op zijn donder gaf misschien 55°. Zat wel een hele goede koeler op.

Als ik XMP profiel kiest gaat ie lawaai maken en draait de CPU sneller idle. Dat vind ik wel vervelend dus alles staat op stock. Dan nog haal ik hoge waardes en is alles snel genoeg. Mijn Assetto Corsa speel ik tegen de boven de 90fps op een 3440x1440 scherm met en RX580.

Vind die koeler niet teveel geluid maken, ligt misschien ook wel aan mijn kast. Maar kan zeker beter. Maar net gebouwd dus geen zin moederbord er weer uit te trekken (is nodig denk ik voor die Be Quiet Dark Rock 4 toch?). Staat wel op mijn verlanglijstje voor over een tijdje.

[Reactie gewijzigd door gas0line op 3 december 2018 22:56]

Dat de temperatuur zo jumpt heb ik ook gemerkt ja. ik denk dat het juist de core zelf is. Mijn kast koelt niet waarzinnig goed en had waarschijnlijk last van mijn gpu die warm werd en dat de warmte omhoog de cpu in ging. De Fan draaide Idle rond de 55% en in game tot de 100%.
De Dark Rock 4 blaast juist de warmte uit de kast.
Ik haalde de beugeltjes van de amd koeler eraf en kon zo de nieuwe koeler monteren. ik was nog geen 5 minuten bezig en me pc stond al weer te draaien. Hoefde zelf mijn mobo niet eruit te halen. Ik was bijna langer bezig met de cpu fan kabel aan te sluiten dan de koeler zelf :P

[Reactie gewijzigd door pdekker24 op 3 december 2018 23:09]

Dat klinkt goed, van die makkelijke montage. Binnenkort maar eens kijken. Deze build moet ik 5 jaar mee doen dus wel de moeite waard nog even die effort daarin te investeren. Zeker als het zo simpel is.
Zal eens wat YT video's hierover zoeken. :)

[Reactie gewijzigd door gas0line op 3 december 2018 23:22]