Motorola One Zwart

Specificaties 5,9" • 1520x720 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola One Zwart Review

companion_cube 30 november 2018, laatste update op 30 november 2018, 1.170 views Product gekocht

Motorola One Zwart

Ben over het algemeen erg tevreden over het merk Motorola en was op zoek naar een telefoon met Android One en NFC. Toen kwam ik deze tegen en het toestel was in de aanbieding dus toen was de keuze snel gemaakt!

Pluspunten

• Accuduur
  • NFC
  • Koptelefoonaansluiting
  • TurboPower
  • Updatebeleid

Minpunten

• Notch

Verpakking
In de verpakking vind je naast de Motorola One een TurboPower lader met USB-C kabel en een silicone backcover. Ik doe niet heel voorzichtig met mijn telefoon maar de cover doet goed zijn werk!
Accuduur & Opladen
De gebruikte TurboPower techniek werkt super! In de ochtend tijdens het douchen een half uurtje aan de lader en ik kom zo de dag weer door. Bij normaal gebruik (surfen, bellen, foto's maken en navigeren) houdt de accu het makkelijk 1,5 dag vol. De hele nacht aan de lader hangen doe ik niet meer.
Gebruik
De telefoon reageert vlot op alle input, menu's en apps openen snel. Met de vingerafdrukscanner op de achterkant van het toestel ontgrendel je razendsnel! Android One heeft een positieve indruk gemaakt. Geen overbodige apps die je niet kunt verwijderen. Ik heb wel het idee dat hoe kaler Android is, hoe soepeler het toestel werkt. Verder ben ik ook nog steeds fan van de 3,5mm Mini-jack aansluiting voor bedrade headset of als audiobron op m'n versterker.
NFC
Sinds ING Mobiel Betalen ondersteunt is NFC een absolute must have voor mij. Ik winkel regelmatig zonder portemonnee tegenwoordig en de techniek heeft me nog nooit in de steek gelaten (zolang de winkel contactloos betalen heeft that is!)
Notch
Moest even wennen aan de notch, die rare inkeping aan de bovenkant. Van mij hoeft het niet. Er is geen ruimte voor notificaties en van die puntjes word ik nerveus en merk ik dat ik steeds kijk wat de oorzaak is. Bluetooth staat dan aan o.i.d.
Updates
Beveiligingsupdates worden regelmatig aangeboden en vandaag kreeg ik de melding dat Android 9 klaarstond! Gelijk gedownload met m'n laatste MB's uit de bundel en het draait als een zonnetje!
Camera
De camera presteert prima voor deze prijsklasse. Foto's worden snel opgeslagen en de kwaliteit is bij voldoende licht prima. De extra features zoals timelapse en slowmotion werken goed. Ook herkent de camera bijvoorbeeld barcodes en cijferreeksen, waarmee je producten kunt zoeken. Ik gebruik de functie ook om serienummers van hardware makkelijk op te slaan.
Ik ben heel tevreden met deze telefoon! Flagship modellen ben ik op uitgekeken, ook omdat ik de prijzen van deze toestellen niet meer normaal vind. Het mooie vind ik dat ik met dit toestel niet het idee heb dat ik inlever op prestaties en gebruiksgemak. Toestel draait soepel, het werk- en opslaggeheugen zijn ruim voldoende. Zoek je dus een fijne telefoon voor een mooie prijs, dan kan ik deze van harte aanbevelen!

Heb jij ook een Motorola One Zwart?

Kan me goed vinden in je beoordeling. heb ook deze met Black Friday gekocht (€211;-) en ben erg tevreden. Mooi prijs/kwaliteit verhouding!
Aanvankelijk had ik wat problemen met de Bluetooth, die gebruikte ik eerst om mijn iPad te koppelen voor wifi. dat gaat wel probleemloos met de hotspot en tethering. Is ook sneller natuurlijk en mijn Bluetooth speaker (JBL) koppelt wel probleemloos.
De Notch heb ik geen last van zelf. De stipjes kan je uitzetten bij Aangepaste beperkingen (intypen in 'zoeken in de instellingen'.