Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw

Specificaties 5,84" • 2280x1080 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw Review

Pino Blauw 29 november 2018, laatste update op 10 februari 2020, 1.232 views Product gekocht

Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw

Ik kan me op het moment ook geen betere 5"-6", USB-C, 1080p, SD slot, Dual sim, android-One optie bedenken. Zie onderstaand voor meer info:

Pluspunten

• Zeer mooi toestel
  • Notch
  • Android-one
  • Prachtige fotos

Minpunten

• Heel erg krasgevoelig
  • Te lang toestel
  • speaker wordt bedekt door je duim als je hem in de L vorm beet houdt

Begin 2018 ging mijn Nexus 5X toestel waar ik zeer tevreden mee was kapot buiten de garantie periode. Toen tijdelijk een oude Galaxy S4 gebruikt om de periode tot de release van de Nokia 6.1 te overbruggen.

Ik wou eigenlijk het 6.1 toestel hebben. (Ik zocht een praktisch android-one toestel) Werkelijk maanden (Sinds de global release) contact met de Nokia helpdesk en resellers gehad over de release dat van de 6.1. De meest vage aliexpress achtige verklaringen en reacties gekregen. Uiteindelijk uit frustratie de 7.1 in een opwelling gekocht.

Gekocht bij de Mediamarkt tijdens de nokia.myactions cashback actie voor €350 (-€50 dus). Cashback actie was een drama, storingen bij de cashback site, alles heeft uiteindelijk tientallen mails gekost en weken geduurd en communicatie was een drama.

Al met al niet een goed begin dus. Het toestel viel ook nog eens dik tegen in eerste instantie omdat ik het prachtige OLED scherm en het praktische formaat van de 5" Galaxy S4 inmiddels gewend was. Er is gewoon niet een beter notch, USB-C, 1080p, alternatief met android-One op het moment. Ik heb een Non-android-one toestel overwogen maar de skin is precies waar ik mij aan ergerde bij de Galaxy en bij de Huawei P20 lite toestellen van kennissen.

Na een aantal weken gebruik en in vergelijking met een Nexus 5X van een vriend van me bevalt de 7.1 best wel goed eigenlijk. Hij is heel erg mooi afgewerkt. Lekker clean en snel OS. SD kaart slot. Kleine borders en een notch. Maar voor de rest niet echt iets bijzonders.

Niet het perfecte toestel maar ik kan me op het moment ook geen betere 5"-6", USB-C, 1080p, SD slot, Dual sim, android-One optie bedenken.

Ik zou liever een betaalbaar 5" OLED Android one toestel met notch willen hebben.

Heb jij ook een Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw?

het heet een notch

Nudge nudge wink wink ;)

[Reactie gewijzigd door benedictuz op 1 december 2018 13:20]

Owowow bedankt voor de opmerking. Heb het gefixt.