Sennheiser HD 600 (Grijs, Zwart) Review

Yousif 28 november 2018, laatste update op 15 december 2018, 200 views Product gekocht

Sennheiser HD 600 (Grijs, Zwart)

Gekocht als 'deal' voor €240. Vergeleken met mijn Fidelio X2, redelijk warm geluid met iets minder bass, mindere soundstage en mindere imaging, wel strakkere details, vooral in de mids/treble. Hij staat bekend als een strakke reference koptelefoon, daar kan ik me goed in vinden! Goede aanvulling aan mijn collectie!

Pluspunten

• Natuurlijk het geluid, dynamiek, soundstage, detail etc
  • Geen last van sibilance/scherpe hoge tonen maar wel uitstekende treble
  • Comfort, is best licht, de kussentjes op de schelpen/band zitten lekker ondanks dat het geen luxe memory foam is
  • Ziet best goed uit ondanks dat het goedkoop plastic is!

Minpunten

• De kabel, in deze prijsklasse verwacht je meer + de connectors zijn proprietary
  • Zit nogal STRAK in het begin, duurt even voordat hij lekkerder begint te zitten (met behulp van beetje bij beetje stretchen)
  • De bouwkwaliteit, op zich niets mis met plastic, maar er is veel ruimte voor verbetering
  • De prijs, ondanks dat dit een legendarisch ding is toch niet makkelijk om zomaar de koop te rechtvaardigen

Heb jij ook een Sennheiser HD 600 (Grijs, Zwart)?