1 review

HP Pavilion x360 15-cr0930nd

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion x360 15-cr0930nd Review

rvhuehv 28 november 2018, laatste update op 28 november 2018, 745 views Product gekocht

HP Pavilion x360 15-cr0930nd

Erg fijne laptop. Lekker snel door de i3 processor en 8GB geheugen. Verlicht toetsenbord is ideaal voor in donkekre omgeving. Combinatie van SSD en HDD voor snel opstarten en toch veel opslag.

Pluspunten

• Verlicht toetsenbord
  • 360 graden draaibaar scherm
  • SSD + HDD

Minpunten

• aanknop en volumeknop aan de zijkant
  • geen numlock lampje

Toetsenbord
Deze laptop heeft een verlicht toetsenbord, wat typen in een donkere ruimte erg prettig maakt. Ook als je blind typt is het wel fijn om goed te kunnen zien waar de enter toets, of de functietoetsen zitten. Erg fijn wanneer ik 's avonds in de woonkamer op de bank lig en een film of serie aan wil zetten.
Ook het numerieke gedeelte is erg fijn. Enige nadeel aan het toetsenbord vind ik dat de num lock toets geen lampje heeft om te kunnen zien of hij aan- of uitstaat, wat wel is bij de caps lock toets.
Beeldscherm
Wat het beeldscherm van deze laptop bijzonder maakt is dat het helemaal omgeklapt kan worden, en zo als tablet gebruikt kan worden. Het toetsenbord wordt in die stand automatisch uitgeschakeld, en de laptop is dan te bedienen via het touchscreen.
Opslagruimte
In deze laptop zit een SSD waarop het besturingssysteem staat geïnstalleerd waardoor hij supersnel opstart. Daarnaast heeft hij een tweede HDD van 1GB voor de grote bestanden. Dit is een ideale combinatie.
Aanknop
De plek van de aan- en uitknop aan de linkerzijkant vind ik niet ideaal. Bij het oppakken om te verplaatsen moet je uitkijken dat je de laptop niet per ongeluk uitschakelt. Ik heb daarom het gedrag van de knop in Windows helemaal uitgezet, en uitschakelen van de laptop doe ik vanuit het menu.

Heb jij ook een HP Pavilion x360 15-cr0930nd?

Dat lijkt me geen nadeel.

Numlock komt nog uit de tijd dat een toetsenbord geen aparte pijltjestoetsen had. Standaard had je pijltjes, en met Numlock had je cijfers.

Inmiddels zijn we bijna 40 jaar verder, alle toetsenborden hebben aparte pijltjestoetsen, en ik snap daarom ook niet dat er überhaupt nog een Numlock toets op een toetsenbord zit! Numlock is default, het uitzetten van Numlock zou wat mij betreft onmogelijk moeten worden gemaakt.

Capslock daarentegen is iets totaal anders. Dit wordt af en toe gebruikt, en moet daarom met een indicator aangegeven worden.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.