AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed Review

Vidra 25 januari 2006, 362 views

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed

Pluspunten

• snelheid
  • stabiliteit
  • laag warmte ontwikkeling
  • dual core
  • SMP (= de toekomst)

Minpunten

• de prijs is iets wat hoog itt single core cpu's

Reden van aanschaf:

Na de aanschaf van een Dell 2405FPW monitor merkte ik dat mijn 9800XT het moeilijk had op de hogere resoluties in bepaalde games zoals FEAR, BF2 etc. Gedreven door drang om mijn videokaart te upgraden en de heimwee dat ik had naar het dual MP 2000 systeem wat ik voor mijn upgrade naar een AMD64 systeem, heb ik besloten op ook meteen mijn CPU en moederbord te vervangen.

De keuze voor het moederbord was al gauw gemaakt, de slecht te krijgen maar perfect presterende Asus A8N32-SLI Deluxe moederbord.

Het kiezen van een CPU is andere koek: nu is de keuze voor X2 (dual core) niet zo heel moeilijk, immers er is keuze uit de 3800, 4200, 4400, 4600 en 4800.

De keuze is uiteindelijk gevallen op de 4400 omdat de 4200 niet leverbaar was en de 4400 net eventjes sneller is (volgens de reviews) door de 2x 1MB cache.

Prestaties:

Mijn vroegere ervaringen voor Dual PIII en Dual MP2000+ komen weer helemaal terug :P

Het is echt werelds om snel tussen een game en een windows applicaties te switchen zonder morren - of een dvd te branden en te gamen tegelijkertijd. Het systeem maakt nergens een probleem van :)

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed?