HP Omen 27 Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

HP Omen 27 Zwart Review

Hoseman 25 november 2018, laatste update op 25 november 2018, 286 views Product gekocht

HP Omen 27 Zwart

Prachtig en stevig scherm met goede kleuren (na een tijdje klooien). De fabrieksinstellingen van het scherm zijn ronduit waardeloos, waarbij de zwart waarden niets meer dan triest zijn (grijs). Na een aantal uurtjes spelen met de instellingen in het scherm en Nvidia, ben ik uiterst tevreden over de kleuren.

Pluspunten

• Zeer goede kleuren (voor TN)
  • 144Hz of 165Hz (i.c.m. G-Sync)
  • 1ms response
  • Er stevig, verstelbaar statief. Voelt heel degelijk aan
  • Nooit meer minder dan 1440p voor mij

Minpunten

• Lang (te lang) bezig met kleuren instellen
  • Locatie knoppen achterkant
  • Ambient lighting is leuk maar alleen via het scherm menu te (de)activeren

Prachtig en stevig scherm met goede kleuren (na een tijdje klooien).

De fabrieksinstellingen van die scherm zijn ronduit waardeloos waarbij de zwart waarden niets meer dan triest zijn (grijs). Na een aantal uurtjes spelen met de instellingen in het scherm en Nvidia, ben ik uiterst tevreden over de kleuren. Voor een TN scherm (nogmaals na vele instellingen), heeft het scherm super kleuren waarbij ik zelfs de zwart waarden goed heb gekregen.

Mijn instellingen (verschilt per scherm):
Scherm zelf:
Color settings > custom RGB: R80, G75, B100
Luminance: 70%

Nvidia control panel:
Adjust desktop color settings > use NVIDIA settings: All channels: B32%, C55% G1.00

Ja, elk scherm is anders en ja, kleuren instellen hoort erbij als je een nieuw scherm koopt.... In dit geval was het met pijn en moeite de goede instellingen vinden wat dit scherm zijn 5 sterren heeft gekost. Het is een duur scherm maar binnen zijn klasse toch wel zeker een van de beste qua prijs/kwaliteitsverhouding.

Heb jij ook een HP Omen 27 Zwart?