Lenovo Y27g (65BEGAC1EU) Zwart

Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Lenovo Y27g (65BEGAC1EU) Zwart Review

player-x 24 november 2018, laatste update op 24 november 2018, 231 views Product gekocht

Lenovo Y27g (65BEGAC1EU) Zwart

Op het moment van schrijven, een niet heel bijzondere G-Sync monitor, voor een extreem aantrekkelijke dump prijs van €299 inc. verzenden.

Pluspunten

• Prijs !!!
  • Lekker strak ontwerp, zonder onnodige extra's
  • G-Sync
  • VA voor minder dan de prijs van TN
  • Goede in hoogte verstelbare standaard
  • Gebogen scherm

Minpunten

• Kleuren niet (goed) gekalibreerd volgens elke review die ik heb gelezen, zelf niet echt last van.
  • Menu wat lastig, maar dat geld voor de meeste monitoren
  • Gebogen scherm

In een zin
Voor een butget 27'' 1080p @144Hz G-Sync VA kan je niet beter doen, de volgende vergelijkbare monitor kost op het moment €429, dat is 45% duurder.

Zal bv een ASUS ROG beter zijn, vast wel, maar is ook 2x zo duur.

Eindoordeel van 5 sterren is mede berust op de aankoopprijs van €299.

Featureset
HDMI en DP porten G-Sync en 144Hz wat meer heb je nodig.

Van mij had het scherm liever recht geweest, maar er is prima mee te leven, en andere zullen het zelfs als een plus zien.

Pixeldefecten
Geen - N/A

Kleurweergave
Goed genoeg voor mij, gebruik hem voor CAD, Games, tekst en internet.

Heb ook BBC's Human Planet op Blue Ray gekeken en na wat aanpassingen zag dat er voor mij prima uit.

Bouwkwaliteit en afwerking
Ziet er netjes uit, en heb er geen opmerkingen over.

Contrast en helderheid
De monitor deed het redelijk in deze test, en de Scherpte, Gradiënt (banding) en Inversie (pixel-walk) hadden wat beter kunnen zijn, maar imho prima voor een €300 kostende monitor.

Maar moeilijk te beoordelen zonder echte goede meet apparatuur, of A<>B vergelijking, maar iig stuk beter dan mijn oude.

Vormgeving
Bevalt mij prima, niks op aan te merken, gewoon lekker functioneel.

Uitmuntend.

Conclusie, voor mij een prima monitor waar ik hoop nog jaren plezier van te hebben.

Heb jij ook een Lenovo Y27g (65BEGAC1EU) Zwart?

Je zegt de monitor ook te gebruiken met games. Heb je hier ook al snelle games mee gespeeld? Doorgaans heeft VA de eigenschap dat het relatief traag is, ik ben benieuwd of het paneel nog steeds goed werkt bij snelle games i.c.m. de 144Hz.
CS:GO gaat prima voor mij, en bij Project Cars ziet het er ook goed uit speciaal als ik op de snel bewegende zijkanten van het beeld let.