1 review

Canon Pixma TS8150 Zwart

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma TS8150 Zwart Review

MikeSinner 23 november 2018, laatste update op 5 december 2018, 1.695 views Product gekocht

Canon Pixma TS8150 Zwart

Uiteindelijk redelijke printresultaten, na frustrerende installatie van software.

Pluspunten

• Compacte printer
  • Touchscreen
  • Redelijke prints

Minpunten

• Hoog inkt verbruik
  • Software (installeren was een ramp)
  • Zoals alle inkt eigenlijk wel, prijs is erg hoog.
  • Met A4 papier in de la kun je de la niet weer inschuiven.
  • Eigenwijze WiFi veranderd steeds van netwerk

Inktverbruik Score: 2
Drivers en stabiliteit Score: 1
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Scansnelheid Score: 4
*EDIT* Ik heb de printer terug gebracht en ben toch weer terug gegaan naar mijn vertrouwde merk Epson (XP8500). Er komt dus geen vervolg voor een duurtest.

Voor nu eerst, ik werd wel even goed moe van deze printer bij het installeren.
Mijn vorige printer, een Epson RX685 (oud beestje) was aansluiten en gaan. Niet bij deze Canon!
Eerst wou ik hem gewoon via de kabel aansluiten, aangezien die er toch al lag, maar tot 2 keer toe heb ik de software stop moeten zetten, omdat hij niet verder ging met installeren. Stom is dan ook dat hij echt helemaal overnieuw begint, ook met downloaden.
De 3e keer ben ik maar over gegaan van bekabelde installatie naar WiFi installatie.
Nu ging het wel goed... DACHT IK!
Maar nee, na een test printje bij het voltooien van de installatie had de printer nergens meer zin in.
De kabel er weer in gestoken, ja, hij wil scannen (De voorbeeld scan maakt overigens een vervelend luid piepend geluid, hij scant wel snel, maar dat is niet fijn voor mijn oren)... Maar nog steeds niet printen!

Computer opnieuw opgestart. Ook met de kabel doet hij het nu niet meer.
Software van de site gedownload, weer opnieuw beginnen. Blijkt hetzelfde programma als op de CD, dus ook hier, weer onnodig opnieuw downloaden.
Nog wat met de WiFi instellingen op de printer lopen hannesen, bleek hij via mijn router verbinding te willen maken, maar ik wou direct met de PC verbinding hebben, zoals de eerste keer wel eventjes wou.
3 keer raden wat ik toen moet doen?
Juist. WEER software opnieuw installeren na instructies van de printer zelf.

Na 2 uur frustratie had ik het al bijna opgegeven, toen ineens! JAAAAA, Hij wil printen!! Vanaf de kabel.... >__< Waarom deed je dat dan niet meteen?! Rotding!

Kabel er voor 'de grap' uit gehaald, kijken wat ie doet. Weer niks natuurlijk.
Koppig blijft de printer van netwerk veranderen, ondanks dat ik hem wederom op mijn PC had ingesteld. Dit blijft hij dus steeds weer doen, dus dikke vinger, hij doet het nu via de kabel, dan hopen dat hij het BLIJFT doen via de kabel.
Zo niet, schop ik hem terug naar de winkel en koop ik de Epson die ik als alternatief op het oog had.

En als je denkt dat ik dan klaar ben met de software... Nope.
Ik wist me nog wel te herinneren dat Canon graag veel rommel mee wil leveren, maar die gewoonte zijn ze dus niet afgeleerd.
Erg zinvol zijn de programma's ook niet, ze zijn omslachtig en dat maakt het proces om een foto te kiezen en printen alleen maar trager. Het programma om CD's mee te printen is dan weer wel acceptabel en het print resultaat valt ook wel mee.

Over print resultaat gesproken. Naast CD's kun je natuurlijk ook gewoon op papier printen. Meestal wel zo handig.
Tekst printen gaat redelijk. Het komt er vlot uit en hoewel de tekst wat grijs lijkt, in plaats van mooi zwart, is het niet super korrelig.
Foto's afdrukken gaat ook prima. Op zich, qua resolutie komt het overeen met mijn oude printer, wat enigszins tegen valt, aangezien die al 12 jaar oud is, maar de kleuren zijn wel wat beter. Het is niet zo donker als met mijn oude Epson, al kunnen de prints met rood/roze er in wel iets meer diepte gebruiken. Het is net niet levendig genoeg.
Kleuren prints op gewoon papier komen er ook nog best goed uit. Daar was mijn oude Epson niet goed in, die kwamen er vaak te nat en flets qua kleur uit.

Ik heb verder geen foto's gemaakt en toegevoegd, aangezien je dan sowieso al zit met de kleurweergave van de camera die anders is en daarnaast ook nog elke monitor de kleur weer anders weergeeft.

Als laatste wil ik nog toevoegen dat ik nu dus 5 test pagina's van de printer zelf heb afgedrukt (waarvan 1 schijnbaar nodig is om de scanner te kalibreren, dat dat niet in de fabriek gebeurt snap ik ook niet helemaal), 1 DVD, 2 A4 foto 'collages', dus geen full size foto, maar verschillende kleineren en nog 3 tekst pagina's.
Niet heel erg veel, als je het mij vraagt, maar toch schat de printer dat het inkt nu al een KWART op leger is!!
Belachelijk veel inkt verbruik voor dat beetje prints, maar misschien heeft dat dan te maken met al die geluiden die de printer tussendoor maakt, als hij even iets geprint heeft. Dan is de printer ineens heel erg druk bezig en zou je denken dat hij de koppen aan het schoonmaken is of zo, maar dat lijkt me nu ook niet echt nodig om dat na elke print weer te doen, maar ik kan ook niet bedenken wat het anders voor moet stellen.

Conclusie, ALS de printer het eenmaal doet, voor dit geld (€99,-), doet hij het op zich prima. De foto's zijn goed genoeg en CD's printen is een leuke extra feature, mocht je nog wel gebruik maken van DVD/BD schijfjes, al zullen de meeste mensen wel over zijn gestapt naar USB sticks.
Advies is wel om de XXL cartridges te kopen om de beste prijs/ hoeveelheid inkt verhouding te krijgen, maar helaas ben je daar dus bijna net zo veel voor kwijt als dat de hele printer zelf kost, tenzij je over gaat naar 'huismerk' inkt, maar LET OP!! Als straf voor het gebruik van nep inkt, schakelt Canon dan bepaalde features voor je uit! Ik heb zelf nog niet gekeken wat er precies uitgezet wordt, maar de printer vertelde me wel op het scherm, dat bij originele inkt, alle features wel beschikbaar zijn. *hint, hint.*

Heb jij ook een Canon Pixma TS8150 Zwart?

Je kalibreert de scanner niet, je lijnt de printkoppen uit!

Verder wens ik je veel sterkte met deze Canon, ik heb een paar jaar geleden mijn laatste Canon gekocht, heel veel problemen mee gehad, en nu alweer tijden tevreden met een Brother.
De geprinte pagina had heel veel lijntjes en moest ik vervolgens op de scanner leggen. Werd me toch echt door de printer verteld dat de scanner hiermee gekalibreerd werd.
Maar goed, ik heb de printer inmiddels terug gebracht en ben weer terug naar oud en vertrouwd Epson. Hierbij moest ik inderdaad wel de printkoppen uitlijnen door de geprinte pagina's te beoordelen en op de display in te voeren welke afbeeldingen het beste waren.