EK Water Blocks FC-5870 - Nickel Review

KaWaReZ 5 april 2010, 801 views

EK Water Blocks FC-5870 - Nickel

Pluspunten

• Koelt goed
  • redelijk geprijsd
  • Is eigenlijk teveel blingbling voor in een kast (zou m liever om mn nek hangen)

Minpunten

• Nagenoeg geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Dit blok heb ik gekocht voor mijn 5870.
Mijn versie is de nickel met plexi (leeeeeuuuk, blingbling!!, geeeeiiilll)
Voor die paar euro extra die ene graad die het beter zou koelen (waarom ook niet).

Idle houdt ie de kaart ver onder de 30 graden,
full load (na een aantal uur) komt de kaart niet boven de 45 graden uit.

Wat ik echter mis is iets om de VDDC Phase "dingen" mee te nemen in het koelsysteem, aangezien die toch richting de 50 gaan.

Goed blok, echter zal een "normale" non-nickel uitvoering ook volstaan.

Wat ik wel merk (het zal mogelijk aan mijn vloeistof liggen) is dat er veel kleine bubbeltjes te zien zijn. (wellicht heeft het toch met het nickel te maken?)

WC ombouw

Iets blingblings wat er op gaat komen:

Klaar voor conversie:

Wat foto's van het conversieproces::
Pasta erop:
backplate:
EK blok :9~ :
Oud en nieuw naast elkaar:

Resultaten stock
De kaart heb ik even gedraaid, stock om te kijken wat ie zou doen met temperaturen en geluid.
Even simpel gesteld:

Idle : 53 graden
Furmark : 75 binnen een minuut, toen crashte het gehele systeem (drivergebeuren).
Geupdate naar de laatste drivers
Furmark : 80+ binnen een minuut, Furmark maar gewoon uitgezet, want deze temps hoeven van mij niet.
De backplate werd zelf ook loeiheet.

Het geluid wat van de fan afkwam was idle acceptabel, onder load begon het vrij storend te worden. (Voor de volledigheid : watergekoeld systeem).

Resultaten WC setup
Ik denk dat het plaatje genoeg zegt ;)

1920x1080, vandaar even niet tussen tags.

Rest van de setup
Thermochill PA 120.3 (+ 3x yate loon)
Koolance pmp 400
Heatkiller 3.0
Reserator 1v2 als reservoir (met fannetje erop)

Heb jij ook een EK Water Blocks FC-5870 - Nickel?

Misschien een vergelijking met de originele koeling posten (liefst in een grafiek/tabel)!? En een paar foto's van de bling zou leuk zijn, weten we waar je het over hebt. Verder heel kort, ook al ben ik niet (zoals veel anderen) van mening dat een review echt lang moet zijn om een goede beoordeling te krijgen.
productreview: Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP) review door KaWaReZ
Hier staan ze ;)

zal ze even voor t gemak hier in de review zetten
Nette review! Ik bezit zelf de EK HD5850.

Voor zover ik weet koelt nickel juist slechter dan koper, maar omdat het een micrometer dunne laag is zit er geen meetbaar verschil tussen Nickel/Koper. De VDDC 'dingen' werden bij mij stock 72-75 graden en worden nu ook 50 graden. Die worden dus gewoon aktief gekoeld door het water hoor!
Ik vind zelf dat ze toch ietsjes koeler mogen :+

maar ach, nu de 9800GT @ 730/1890/2300 ertussen gefrot.. wordt wel een paar graadjes warmer, komt niet boven de 50 uit als ik Boinc aan heb staan op beide kaarten en mn CPU :+ (100% load op alles en 2vd4 cores )