Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB Review

desiree.w 22 november 2018, 256 views Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB

Prima All-In-One waterkoeler voor de prijs. Koelt mijn CPU (R7 2700X) goed en blijft redelijk stil (resoneert wel een beetje, maar valt te dempen met muziek en andere audio. Installatie was oké, maar ging wel een beetje lastig. De RGB verlichting is prachtig, maar wel wat aan de felle kan.

Pluspunten

• Uitstekende kwaliteit voor de prijs
  • Koelt goed
  • De pomp is stil
  • Slangen en bekabeling zijn netjes afgewerkt
  • Prachtige RGB verlichting
  • Neutrale kleur

Minpunten

• Fans resoneren een beetje (ligt niet alleen aan de fans)
  • Installatie was een beetje aan de lastige kant
  • RGB verlichting wat aan de felle kant.
  • Molex aansluiting voor de RGB controller

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 4
Ik heb recent besloten om waterkoeling een kans te geven, al vond ik het wel een beetje eng wegens de kans op een lek. Omdat ik binnen een bepaald budget wilde blijven wat betreft de koeling heb ik besloten om deze koeler in mijn nieuwe PC te zetten, en ik heb er tot nu toe geen spijt van! Het is een prima koeler voor de prijs. De koeler zelf is vrij licht in gewicht, maar is wel robuust gebouwd. De handleiding is vrij duidelijk, alhoewel ik het fijn had gevonden als deze ietsjes duidelijker was. Bijvoorbeeld over welke connectors ik op welke headers aan moet sluiten.

Zowel de slangen als de bekabeling zijn netjes afgewerkt, en alles heeft een vrij neutrale kleur. Het past dus bij vrijwel alle builds met een zwarte binnenkant.

Ik was wat teleurgesteld toen ik erachter kwam dat de fans resoneren, zelfs als de radiator niet vast zit aan de bovenkant van de kast. Rubberen washers hebben ook niet echt hierbij geholpen. Het exemplaar dat ik heb gebruikt voor een andere build had dit probleem niet, dus het zal wel aan mijn exemplaar liggen. Wel moet ik zeggen dat het alsnog vrij stil is en makkelijk te dempen valt met muziek of andere audio.

Ik heb mijn computer een uur lang Prime95 laten draaien, met alle cores van mijn Ryzen 7 2700X geboost naar 4.05GHz in Creator Mode, en deze tikte net 77 graden aan.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze koeler en ben zeker niet van plan om te switchen.

Een ding wat me wel opgevallen is, is dat de RGB controller een Molex aansluiting heeft. Alhoewel ik zelf de controller niet gebruik, vond ik dit wel apart. Het zou logischer zijn als deze controller een SATA-aansluiting had.

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB?