Sony Clié PEG-NX73V Review

buzzin 19 april 2005, 200 views

Sony Clié PEG-NX73V

Pluspunten

• Groot Highres+ scherm
  • Toetsenbord
  • Mooi design
  • Bluetooth

Minpunten

• Weinig geheugen
  • geen WiFi (alleen via dure kaart)

Veelzijdigheid Score: 4
De NX-73V is vrij uitgebreid qua features, er zit Bluetooth in, een Memorystick en Compactflash slot en het heeft een Highres+ scherm.

Het toetsen bord is behoorlijk wennen, en het is jammer dat je de pda moet openklappen om het te gebruiken, maar na een tijdje is het toch wel handig.

Wel is het jammer dat de pda in totaal vrij dik is, zeker in vergelijking met mijn oude M505, maar tegenwoordig kom je hier helaas niet omheen.

Ook is het erg jammer dat lang niet alles in het compactflash slot kan, eigenlijk alleen gewone geheugenkaartjes en de Wifi kaart van Sony.

Een ander punt is het beperkte interne geheugen. Hiervan is maar 12mb ofzo vrij opmdat er maar 16 inzit, dit terwijl er toch PalmOS 5 opdraait en deze wel gewoon 32 aankan. Dit levert soms problemen op als je meerdere grote applicaties tegelijk op je pda wilt meenemen.

Het enige echt grote nadeel is de prijs, van zowel de pda zelf als van de wifi kaart. Ik denk niet dat ik deze pda zelf zou hebben gekocht (mijn baas betaalde).

Verder is hij goed te gebruiken als Navigatie pda, mede vanwege het grote scherm.

Overall ben ik tevreden met de pda.

Heb jij ook een Sony Clié PEG-NX73V?