eufy RoboVac R500

Specificaties Robot-stofzuiger met 100 minuten batterijduur - Bekijk alle specificaties

eufy RoboVac R500 Review

dutchie73 21 november 2018, laatste update op 21 november 2018, 499 views Product gekocht

eufy RoboVac R500

Mooi stil product voor een goede prijs, voor mij een vervanging van een iroomba 765 die toch duidelijk meer lawaai maakt.

Pluspunten

• aangenaam stil
  • zuigt ook duidelijk
  • strak uiterlijk
  • kan goed overweg met laagpolig tapijt en een gladde vloer
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• kan maar op 1 tijd ingeregeld worden voor iedere dag, niet per dag verschillen
  • fencing werkt met strip
  • doordat hij laag is rijdt hij zich soms klem onder lage kastjes die niet laag genoeg zijn

Na al ruim een jaar (sinds jan 2017)een iroomba 765 robotstofzuiger gehad te hebben en met veel plezier dagelijks voor ons heb laten werken kwam er een mooie aanbieding voorbij voor deze, die duidelijk stiller zou zijn.

En inderdaad wat een genot, deze is een stuk stiller, en dat zorgt ervoor dat je hem ´s nachts minder hoort dan onze oude iroomba. En de kinderen nu toch ietsje beter doorslapen, en wij zelf ook.(hij mag rondt 1 uur aan de slag en is dan ongeveer 1,5 uur bezig)

je kan hem ook met de afstandsbediening sturen en naar vuile plekken dirigeren, via de afstandsbediening heb je ook nog de mogelijkheid om een paar speciale programma´s te kiezen, zoals spot cleaning of langs de muren, of terug naar de docking. Die hij trouwens goed weet te vinden,
Waar je wel op moet letten is dat je hem echt aan zet als je hem via de afstandsbediening aanstuurt, als je hem direct gaat sturen schakelt hij niet aan met zuigen en borstels.

Doordat hij ietsje minder hoog is kan hij beter onder kastjes door wat ook prettig is en deze heeft ook echt een grotere zuigfunctie. De iroomba had meer een veger (rol) die het vuil oppakte, deze heeft twee vegertjes aan de zijkant en een roller onderop, maar je hoort hem ook nog eens duidelijk zuigen, top! het schoonmaak resultaat is verder vergelijkbaar met de iroomba, de kamer en het tapijt zien er dagelijks schoon uit, en grote dingen die toch zijn blijven liggen worden in de hoeken geduwd.
De stofzuiger rijdt niet volgens een vast patroon door de kamer, maar echt kriskras, wat komisch is om te zien, en soms verdenk ik hem ervan mij te volgen als ik in de kamer ben.

Enige duidelijke verschil is dat je de iroomba per dag anders kon programmeren, en deze maar 1 instelling kent, of dagelijks op dezelfde tijd, of niet. (je kan hem trouwens ook twee keer per dag laten schoonmaken door twee instellingen in te stellen.en de vorige niet te wissen))
De fencing opties die iroomba had heb ik nooit gebruikt, de eufy heeft een strip die neer zou kunnen leggen, dit geeft natuurlijk een zichtbaar obstakel in de kamer, iets minder mooi.

Naast dat hij dagelijks de woonkamer van ongeveer 60m2 mag doen, laat ik hem af en toe los in de keuken en andere kamers, overal hetzelfde mooie stofvrije resultaat.
Fijn is ook dat de accu niet direct leeg is na een slaapkamer of keuken. Het stof bakje is makkelijk te legen en de machine blijft verder redelijk stofvrij. eens kijken hoe dat over 6 maanden is...

Conclusie, mooie stille redelijk geprijsde robotstofzuiger die mij veel waar voor zijn geld biedt!

Heb jij ook een eufy RoboVac R500?