Specificaties Quad core @ 2,8GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon II X4 630 Boxed Review

HappyTail 5 april 2010, 3.264 views

AMD Athlon II X4 630 Boxed

Pluspunten

• Quad Core

Minpunten

• Geen L3 cache

Heb deze processor gekocht in combinatie met M2N68-AM Plus moederbord van Asus. Het geheel werdt en wordt aangeboden door Computerland als een upgrade set. En moet zeggen, het is een goede keuze geweest! :)

Qua koeling zit er zoals gebruikelijk de standaard koeler erbij die op zich natuurlijk voldoet (anders zouden ze hem er ook niet bijleveren). Echter, ik heb deze vervangen door een Coolermaster Hyper TX3, waarbij ik de tempraturen eigenlijk niet boven de 30 graden uit zie komen, mits je natuurlijk geen zware game o.i.d. gaat spelen :)

Voor de rest is de boel ook lekker stil, het enige wat ik gehoor is een beetje geluid van het gebrom van de gebruikte voeding (een Enermax 350 watt voeding).

Het enige minpuntje vindt ik het gebrek van een L3 cache, maar ook daar valt prima mee te leven :)

Heb jij ook een AMD Athlon II X4 630 Boxed?

negatieve eigenschappen, geen l3. Als je de deneb core hebt kan je als je geluk hebt toch l3 cache enabelen, moet je met acc klooien in de bios. Verder hoop ik dat je je revieuw nog wat uitbreid, met benchmarks en overclockresultaten enzo.
Nee, volgens mij worden deze cores gebakken zonder L3 chache, is namelijk veel en veel goedkoper.
EDIT: Ah, ik zie net op GoT dat het met de Deneb core dus wl kan, als je mazzel hebt.

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 5 april 2010 10:32]

jep, en het mooie is dat je dan eigenlijk dezelfde cpu hebt als een phenom2. Moet je wel geluk hebben natuurlijk want het kan instabiel en warm worden. Toch is het wel de moeite waard als het lukt verdien je er goed aan. ;)
Maar.. hoe presteert 'ie nou?
Sorry, ik kan hier echt geen hoge score voor geven. Misschien wat benchmarks en zo
Klopt, er zijn CPU's te verkrijgen die op de Deneb core gebasseerd zijn, maar degene die ik heb is dat niet. Dat is een Propus, en die heeft geen L3 cache (fysiek) ;)

En benchmarks .. Tsja, heb er geen tooltjes voor om die te kunnen draaien, dus als iemand een idee heeft .. Dan houdt ik mij warm aanbevolen :)