sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Edifier W855BT (Bruin, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W855BT (Bruin, Zwart) Review

Arietje 16 november 2018, laatste update op 21 november 2018, 224 views Product gekocht

Edifier W855BT (Bruin, Zwart)

Ik heb deze gekocht bij AliExpress voor 54 euro inclusief verzending uit Spanje. Geluid en draagcomfort zijn voor mij niet voldoende, ik raad 'm af.

Pluspunten

• Compleet in features

Minpunten

• Draagconfort matig
  • Geluid matig

Ik heb al een productreview: Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart) review door Arietje en ben daar zeer tevreden over. Echter wilde ik een headset voor in het vliegtuig / onderweg. Ik zag bij AliExpress deze Edifier W855BT in de aanbieding en heb er 53.59 voor betaald.

Draagcomfort
Misschien ben ik verwend door de Beyerdynamic met de zachte kussens, maar deze Edifier zit nogal strak op het hoofd en rond de oren en dan krijg je er op een gegeven moment toch genoeg van.

Noise isolation
Door deze type oorschelpen is er wel Noise isolation (helaast geen cancelation), wat voor op reis dan wel weer een voordeel is ten opzichte van mijn open Beyerdynamic. Om een indruk te geven: als je geen muziek aan hebt, hoor je jezelf ademen, dat idee.

Aansluiten
Je kunt de koptelefoon op 3 manieren aansluiten:
1. Via Bluetooth
Het pairen gaat prima, schakelaar aanzetten en de telefoon herkent hem.

2. Via 3.5 jack, heel simpel, werkt gewoon.

3. Via USB, om hem op te laden heeft men er een USB kabel bij gedaan. Dit werkt op bijvoorbeeld mijn powerbank. Maar als je hem op de PC aansluit, komt deze er ook als geluidsapparaat en kan de muziek via deze kabel afgespeeld worden.

Case
De 2 kabels passen in een netje samen met de koptelefoon in de travelcase die er bij zit.

Knoppen
Er zitten uitgebreide knoppen op, play/pause, volgende, vorige, telefoon opnemen e.d.

Geluid
Er zit verschil in hoe je het geluid aanlevert (kwaliteit, verbinding), maar het is altijd merkbaar niet wat je wil. Doffig, schel, hol, ik weet het niet.

Ik vind de kwaliteit van het geluid ondermaats. Dat in combinatie met draagcomfort vind ik dit een no-go. Waar doe je het dan voor vraag ik me af.

Wel is de koptelefoon compleet in features, case, kabels, bluetooth, knoppen op de headset e.d. Maar die zijn voor mij ondergeschikt.

Ik ga op reis met een simpel setje pricewatch: Philips SHX20 (Zwart) - geluid is beter en uiteraard veel makkelijker in omgang, neemt geen ruimte in.

Heb jij ook een Edifier W855BT (Bruin, Zwart)?