Dell Latitude 7480 (WY8VF)

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Dell Latitude 7480 (WY8VF) Review

klonic 13 november 2018, 124 views Product geleend

Dell Latitude 7480 (WY8VF)

Ik gebruik deze laptop op mijn werk en ben er constant bij de IT Servicedesk mee. Hij draait op Windows 10 (het aanbevolen OS). De headphonejack heeft nogal eens kuren. Verder voelt het softwarematig niet erg solide allemaal. De laptop zelf voelt dan weer wel goed.

Pluspunten

• Laptop voelt stevig
  • Toetsenboard is fijn
  • Pointingstick (fijn als je handschoenen draagt)

Minpunten

• Driver issues
  • Software issues
  • Touchpad niet fijn
  • Dockingslot is weg

Dit is mijn werklaptop. Wij hebben deze zonder vingerafdrukscanner.

De specs spreken voor zich dus daar hoeven we het niet over te hebben. Mijn privé laptop is een 2013 Macbook Pro (met retina scherm) en dit is dus ook waar ik hem aan spiegel.

De vorige generatie had een docking slot maar geen USB-C dit hebben ze van de een op de andere generatie geswapt. Wat is er toch mis met fabrikanten (waaronder Apple) om de klant niet een overgangsperiode te gunnen? Dit vind ik echt een gemis. Wel fijn is de micro-SD kaartlezer, die een micro-SD kaartje bijna flush met de laptop laat verdwijnen!

Verder heeft hij een prima toetsenbord en een pointingstick dat, als je af en toe met handschoenen moet werken, erg fijn is (al kost het wel een paar dagen om eraan te wennen). Tijdens het typen worden toetsenbordaanslagen waarbij je per ongeluk de pointingstick aanraakt echter genegeerd. Dat is wat mij betreft iets wat ik uit wil kunnen zetten, maar die functie heb ik nog niet gevonden (dat doet af aan de ergonomie).

Soms gaat deze laptop heftig koelen door, bij mij onbekende oorzaak. Wat wel goed is. is dat je geen interferentie hoort van bijvoorbeeld het trackpad in de 3.5 mm jack (dat is bij sommige laptops wel anders).

De beeldkwaliteit is goed, maar het FHD scherm is duidelijk minder scherp dan dat van mijn Mac en het matte scherm zorgt voor minder scherpte maar betere afleesbaarheid in een erg lichte omgeving.

De prestaties vallen mij erg tegen (ondanks de i7 vPro processor en de 16 GB ram). Vermoedelijk komt dit door Windows en de beveiligingsschil van de organisatie waar ik voor werk, maar desalniettemin voelt hij een stuk trager dan mijn Mac.

Op dit moment heb ik een serieus probleem gehad met de geluidskaart:
-De geluidskaart is er al een keer mee gestopt. De eerste keer (vorige laptop Latitude 7470), voldeed een update van windows. De tweede keer (wederom de 7470), een week later, is IT weer naar updates gaan zoeken, maar dat leidde natuurlijk tot niets. Mijn laptop is toen ingeruild voor een nieuwe (deze 7480). Ook hiervan begaf de geluidskaart het na een week of 2, althans, nu alleen de detectie van minijack. Wederom geupdate, wat niet wilde baten. Daarna een rollback gedaan gevolgd door een update, dit heeft het probleem opgelost. Ik vind het toch wel bizar dat een stuk hardware (al dan niet door een crappy driver) het na twee weken niet meer goed doet.

Heb jij ook een Dell Latitude 7480 (WY8VF)?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5