sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart)

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart) Review

Foritain 26 november 2018, 1.961 views

Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart)

De jongste Corsair valt positief op in een veld met veel producten die op elkaar lijken. Lekkere wielen, perforatie voor ventilatie, net wat sportievere fit met wat meer steun voor schouders en hoofd. Nieuwe favoriete maat M-L stoel in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Voelt en oogt stevig en netjes afgewerkt
  • Ruim verstelbaar (rug en arm)
  • Net wat sportievere fit en look,
  • Rollerblade wheels 4tw
  • Mooie pasvorm voor maatjes M-L; net wat hogere rugsteun, 136kg draaggewicht net wat meer dan de 120kg standaard.

Minpunten

• 136kg draagkracht schetst mogelijk verkeerde verwachtingen. Vanaf ca 1m95/110kg loont het om naar grotere stoelen te kijken.
  • Meerprijs gaming look / design.

Corsair T2 Road Warrior review

Corsair’s eerste gaming chair, de T1 Race, was best een leuk ding maar zoals ik in de review ruim een jaar terug al schreef hoopte ik eigenlijk op een ‘shut up and take my money’ stoel die de vele concurrenten die we hadden gezien opzij zou schuiven en dat was het niet. Positief waren we over de soepele skate wieltjes, maar naast dat en een iets ander design wisten we niet echt waar we de harde onderscheiding moesten zoeken ten opzichte van de vele, vele gaming chairs tegenwoordig.

De nieuwe T2 Road Warrior volgde dan ook vrij snel, en Corsair leek ook duidelijk: de T1 was leuk, maar met de T2 willen we laten zien hoe het echt moet. Inmiddels heeft vrouwlief haar charmante achterwerk al weer een maandje of zes vrijwel dagelijks op T2 geparkeerd, bij een overdaad aan gaming chairs bij ons een indicatie dat deze zich wel echt wist te onderscheiden.

Prijskaartje? Om en nabije de 339 euro. De Corsair T2 Road Warrior komt in geheel zwart, de versie die wij hebben, maar ook met witte, gele, rode of blauwe accenten indien gewenst.
Specificaties

Puur op specs lijken de meeste gaming chairs wel op elkaar, zo focussen ze allemaal op extreme verstelbaarheid, kiep-stand, ‘4D’ actie van de armsteun en een slaapstand. Met een draaggewicht van 136 kilo zit Corsair iets boven wat we normaliter van een typische 300 euro stoel zouden verwachten (ca 120 kilo), maar het is ook een indicatie dat het geen echte grote mannen stoel is. Vergeet niet dat je flink meer kracht genereert wanneer je in je stoel ploft, en ervaring leert dat een dergelijke capaciteit en maatvoering past tot aan een lichaamsgewicht van ca 100 kilo / lengte tot aan ca 1m95.

(Op)bouw en features

Dat de meeste van deze stoelen uit een handje vol (dezelfde) fabrieken komt is geen geheim, maar er is natuurlijk ook maar zo veel dat je kan doen als fabrikant om je echt te onderscheiden. In de opbouw in elk geval geen verrassingen ten opzichte van de vele game stoelen die we eerst zagen. Opbouw is makkelijk genoeg in elk geval. Aluminium vijf-poot als basis, weer de rollerblade wieltjes waar we best fan van zijn, die drukken we in de basis.

Gasveer erin (vergeet het dopje er niet af te halen), plastic prutsel erover heen.

Even van de basis genieten waarbij de arm-wrest toch een opvallend patroontje heeft, alvoerns we het kiep mechanisme op de onderkant schroeven. Je krijgt de noodzakelijke tools, maar een accu schroevendraaier is goud waard als je dit soort dingen vaker doet.

Kijken we naar het rug element valt op dat Corsair wat meer de hoogte in gaat dan gemiddeld, dat is zeker voor langere Nederlanders fijn. Opvallend is dat de bovenkant redelijk naar voren buigt, daarover straks meer, en de perforatie in de rugleuning is iets wat we na een jaar ervaring met verschillende game stoelen heel graag zien; dat ventileert beter en plakt minder op warme dagen. De rugleuning schroef je op de stoel, plastic brackets over de schroefdelen, en dan ben je er feitelijk al.

Indien gewenst, hoofdsteun en lendesteun erop zetten. Zachte kussentjes, maar het blijft een love-it-or-hate-it dingetje. De hoofdsteun is voor mij met mijn 1m96 te laag, en gezien die niet te verstellen is waardeloos. De lendesteun is, tja, ieder z’n ding, maar dat zeg ik voor -elke- van dit soort stoelen.

Features

Verstelbaarheid blijft een serieus pluspunt van al dit soort stoelen. Feitelijk allemaal kunnen ze in een lig stand, al weet ik niet goed wat de meerwaarde daarvan is. Wel fijn is de optie om te kiepen, of die juist vast te zetten, en ook de goed verstelbare armsteun is fijn.

Goedkopere modellen willen nog wel eens wat minder flexibiliteit bieden, maar Corsair gaat hier alle kanten op met de armsteun; omhoog-omlaag, naar binnen of buiten, naar voren of naar achteren, en je kan hem naar binnen toe draaien als je wilt.

In de praktijk

Een jaar en een tiental stoelen verder zoeken we nog een beetje waar we elke stoel nu op zouden moeten beoordelen. De realiteit is dat het, enkele individuele kwaliteiten terzijde, vooral op subjectiviteit aankomt. Objectieve elementen die wij gaandeweg zijn waarderen, en de Corsair T2 ook goed doet, zijn geperforeerde oppervlaktes en soepele wielen. Met voldoende ventilatie en specifieke skate wieltjes begint de T2 dus lekker. Sure, je kan skate wheels op praktisch elke stoel toevoegen, maar dat kost je vaak het nodige extra.

Wat de T2 ook echt anders doet, en zowel vrouwlief met haar 1m77 als ikzelf met mijn 1m96 weet te waarderen is de lange rugsteun die bovenin wat naar voren toe trekt. Zonder het extra hoofdkussentje merken we hierdoor dat de T2 wat meer steun aan het hoofd en de schouders biedt dan de meeste modellen die dat niet doen. Een klein, niet cruciaal verschil, maar wel één die een extra plusje bracht in een testveld waartussen het soms lastig kiezen is en juist die details het verschil maken.

Het valt ook op dat de T2 een stuk sportiever gevormd is dan de meeste stoelen, die er meer een manager vorm op aanhouden. Vooral vergeleken met toch één van de referentiemodellen, de Noble Chair Epic, is het verschil best groot. De zijkanten van het zitvlak een de zijkanten van het rug gedeelte zijn veel aggressiever gevormd en zitten meer ‘aan’, wat fijn is mits je niet al te stevig aangezet bent. Nada waardeerde de iets zachtere zitting ook ten opzichte van de stugge Noble, waardoor de T2 (gecombineerd met de rugleuning vormgeving, wieltjes en perforatie) haar persoonlijke nieuwe favoriet werd.

Voor mijzelf? Als forse kerel van 1m96 zit ik op de grens van waar de T2 voor gemaakt is. Ik pas, zit goed en in tegenstelling tot sommige kleinere stoelen zorgt voldoende zitvlak en een voldoende hoge rug dat ik objectief goed kan zitten, maar onder de streep pak ik zelf toch een model die iets ruimer valt en mij wat minder in de sportstand houdt. Smaken verschillen, maar ik zie voldoende om aan te geven dat zodra je meer dan 1m95 lang bent en de 100kg ruim voorbij gaat dat je dan toch naar de echte XL stoelen wilt gaan kijken. De Corsair T2 past meer bij een M tot L.

De eerste grote vraag is altijd hoe het met de lange termijn zit, en hoewel zes maanden een mooie basis is voor een review blijft de echt lange termijn koffie dik kijken. Ervaring met tal van gaming chairs, en vervolgens de wetenschap dat het gros uit een handje vol fabrieken komt, geeft ons vooralsnog geen redenen om ons zorgen te maken. Besides, onder de naam van grote gaming brands zijn zaken als garantie normaliter goed geregeld. Zes maanden in echter, no probs.

De tweede grote vraag is de verhouding met niet-game stoelen. Daarover kunnen we kort zijn: dit zijn dik prima stoelen, maar er zijn veel, heel veel dik prima stoelen te koop voor dit soort bedragen. Denken dat er geen meerprijs aanwezig is voor de ‘gaming’ look en branding zou naïef zijn. Maar goed, de realiteit is dat veel mensen dit soort looks heel tof vinden, en als gevolg betaal je ervoor.

Hoewel de verschillen tussen de meeste gaming chairs klein zijn, iets waar de Corsair T1 Race een beetje onder kwam te leiden, weet Corsair met de T2 Road Warrior toch precies die puntjes op de i te zetten wat dit een echte positieve uitschieter maakt in een markt overspoeld met dertien-in-een-dozijn stoelen. Echt soepele wieltjes, perforatie voor ventilatie, comfortabele (maar niet -te- zachte) padding, een redelijk maar niet tot extreem sportieve zit, en een net even beter ondersteunend rug gedeelte (specifiek rond de schouders en nek) zijn precies die details die dit model tot de daily driver van vrouwlief promoveren en voldoende om de stoel daadwerkelijk onderscheidend te noemen.

Het blijft wel echt een maatje M tot L stoel, al denk ik dat de 136 kilo draaglimiet (120kg noemen we standaard) en de net wat hogere rugleuning voor de veelal wat grotere en langere (maar niet direct veel zwaardere) mensen in Nederland wel lekker tot zijn recht komt. Daarbij denk ik ook dat ze het design spot-on hebben. Dat blijft ook subjectief, maar waar de T1 nog iets kitcherigs had is de T2 sportief zonder te overdrijven, net wat opvallender zonder te overdrijven, en belangrijker: een stoel waar onze bezoekers hier zich frequent jaloers op staarden. Tel alles bij elkaar op, en dat maakt de Corsair T2 een heel aantrekkelijke stoel die misschien een paar tientjes boven de 300 euro middenklasse uitsteekt, maar daar meer dan genoeg tegenover weet te zetten.

- Feedback of vragen? Vrolijke reacties zijn altijd welkom!
- Check Discord voor off-topic vragen / advies (alle reacties bijhouden is soms lastig)
- YouTube voor meer tech video's
- Instagram voor meer gans geile tech foto spam
- Klik hier voor meer lange lappen tekst met foto's (aka reviews van Mr en Mrs Foritain)

tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog wat andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart)?

zit wel weinig RGB in voor een Corsair product.
100% eens. Ik zet het door met een stugge waarschuwing: meer RGB.
Pas op wat je zegt! Voor je het weet zit er disco RGB in die wielen en leuningen :D
Mooie duidelijke review! Eén die mij wat meer overtuigt dat ze steeds beter worden :)

Wat ik mijzelf altijd een beetje afvroeg is namelijk wat de kwaliteit nou is van zo een stoel. Waarschijnlijk door zelf te vaak op verkeerde stoelen te hebben gezeten heb ik het idee dat het vaak plastic is wat alle kanten op beweegt en rammelt. Tegenwoordig zit ik al ruim 5 jaar op een toen 1100+ kostende bureaustoel die ze bij aflevering ook nog op mijn lichaam hebben afgestemd. Niet te tillen door al het metaal, maar daardoor super stevig en met alle gemakken voorzien die ook hierboven genoemd worden. Waarschijnlijk is mijn eigen beeld van dit soort stoelen niet helemaal correct meer, en is er in de afgelopen jaren weer veel veranderd wat ik uiteraard alleen maar toejuich! :)

Top review!
Blijft lastig schatten natuurlijk. Gelukkig hebben we een T2 al de nodige maanden staan, dus we hebben wel een basis voor het vertrouwen. Maar of dat over 2, 3, 5 jaar nog zo is? Dat zal de tijd moeten leren vrees ik. So far though, tis best stug allemaal, al zit er natuurlijk het nodige plastic op aan afwerking.

Aan de andere kant, met een 1100 pro chair vergelijken is een beetje gek. Een beetje 250 euro model, plus een 'gaming look' tax, klinkt correcter :D
Daar heb je absoluut gelijk in en ben ik mij bewust van. Echter 5 jaar geleden waren die gamingchairs er nog niet echt, en kwam je al snel in het zakelijke segment uit waar ze met een hark schrijven :Y) Des al niet te min was de kwaliteit erg goed. In ieder geval goed om te lezen dat deze na een half jaar gebruik nog erg goed in de smaak valt!
Heb je dit nog in gebruik? Zoja hoe zit het nu bijvoorbeeld tov de SG4 en maakt die piepgeluiden?

[Reactie gewijzigd door V1RT op 5 juni 2019 01:07]

Ik heb oa de SGS5 en t2 in gebruik hier. Niks op aan te merken mbt bijgeluiden. De Sharkoon is iets ruimer dus die gebruik ik. Dame zit op de t2.

Skate wheels zijn wel een heel fijn voordeel als je veel met je stoel schuift.
Thanks voor de snelle reactie @Foritain ! Ahh beiden geen bijgeluid dat is mooi :D, alleen de Sharkoon zit iets ruimer dus die ga ik aanschaffen maar dan wordt het wel een SG4 i.v.m. de 100 euro meerprijs.

[Reactie gewijzigd door V1RT op 5 juni 2019 08:16]

Zo, die zit! Een toppert waar je even voor moet zitten ;)
Corsaitastische review!
Mooie review weer! Ik vroeg mij af of je vergelijkingsmateriaal hebt in de vorm van de Sharkoon SGS4,die op dit moment voor een leuke prijs te halen is.
Ik zit nu met mijn luie achterwerk op een SGS5 :D Dat is een SGS4 maar dan met een echte koe.. althans, ik denk koe?

SGS4/5 is iets traditioneler/relaxter, de Corsair is wat meer fitting en de naar voren curvende rugleuning zit je wat aggressiever door. Het ontloopt elkaar nie veel hoor, de Sharkoon is wel ietsjes groter, dus als je 1m90+/100kg+ bent zou ik die kant wel op kijken.

Kortom: Hoe lang / zwaar ben je :D
Nou het leuke is dat de stoel komt bij een plek waar 3/4 personen zo af en toe zitten ( ik natuurlijk het vaakst zoals je begrijpt ;) ) dus dat gaat van 1,6m, vrij zwaar...., 1,9m 90kg en 1,75 65kg, dus een beetje allround.
Het leuke is dat ik de aanbieding niet kon weerstaan en hij staat al lekker voor de pc, en hij zit goed voor iedereen ;) ben wel benieuwd naar die net nieuwe sgs5!
Heh, ik denk dat de SGS4/5 idd de wat 'veiligere' keuze is wat dat betreft. Meer fitting = groter risico. Aan de andere kant, vrouwlief peinst er niet over dat ze uit die T2 komt en in die SGS5 onder mij gaat zitten.

SGS4 vs SGS5 btw? Tja, gewoon zelfde. Echt leer hopelijk iets duurzamer op de lange termijn, en het rook lekker bij het uitpakken, maar ik kan nog niet zeggen dat mijn ervaring nu echt heel anders is. De SGS4 staat er naast nml :) Het is iets nicer, maar of dat objectief of emotioneel (want duurder) is twijfel ik nog over :D

[Reactie gewijzigd door Foritain op 28 november 2018 13:28]

Geweldige review! Ben zelf op zoek naar een goede gamingstoel, maar dan een zonder alle fratsen als kleurtjes en logo's. Gewoon een goede zwarte stoel en het liefst ook met die skatewieltjes eronder. Deze gaat het niet worden, dus nog even andere reviews zoeken.
Thanks :D

Wat was er mis met deze dan? Skatewieltjes overigens STERK aan te bevelen. wat een verschil... maar goed, kan je ook op andere zetten ofc.
Mooire review weer man, thx!

Kun je iets zeggen over de verschillen met de T1 t.o.v. 'kleermakerszit' mogelijkheden, kantelbaarheid van de stoel / rugleuning en hoogte verstelling?

Heel hartelijk dank weer en +MAX! ;)

Stijn
Erg goed geschreven review! Met 1,96 zit jij verboven t nek kussentje? Ik ben zelf 1,93 met 93kg. Had de dxracer sentinel gekocht maar ben zwaar teleurgesteld ermee deze leek mij iets fijner qua zit comfort... of anders de noblechair hero
Heb je een keuze gemaakt tweaknerd?

Ik zit met ongeveer dezelfde maatvoering (1,93/90kg) en twijfel tussen de T2, Noblechairs Epic of Hero of SGS5 (look van SGS4 bevallen mij niet).

[Reactie gewijzigd door Pjoek op 7 maart 2020 12:26]