sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Huawei Mate 20 Pro (dual sim) Twilight

Specificaties 6,39" • 3120x1440 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 20 Pro (dual sim) Twilight Review

Eargasm 10 november 2018, laatste update op 10 november 2018, 471 views Product gekocht

Huawei Mate 20 Pro (dual sim) Twilight

Prachtige telefoon die helaas niet aan mijn verwachtingen voldoet. Mede door het slechte LG scherm waardoor er een groene gloed aan de zijkanten van mijn scherm tevoorschijn kwam.

Pluspunten

• Uitstekende accduur
  • Prachtige foto's door goede camera
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Let op! Groene gloed aan zijkanten van het (LG) scherm
  • Best een grote notch
  • Speaker kwaliteit mwah

Ik had hele hoge verwachtingen van deze telefoon naar alle hype op het internet. Na 3 jaar een Huawei Nexus 6p te hebben gehad was ik op zoek naar een nieuwe high-end telefoon die ik minimaal drie jaar zonder problemen kan gebruiken.

Op 7 november werd het toestel bezorgd.
Toen ik hem in mijn handen had en de telefoon aan deed viel mij het gelijk op dat de zijkanten een beetje schuin naar beneden lopen wat op zich niet erg is. Het viel mij echter ook op dat de kijkhoek heel slecht was, als ik mijn mobiel recht voor me hield dan zag je dat ze zijkanten slechter zichtbaar werden net zoals je dat hebt bij een tv waarvan je vanaf de zijkant probeert mee te kijken en het beeld donkerder word.

Ik bleef mij hier aan irriteren, na een tijdje stuurde mijn broer mij een filmpje op YouTube van iemand die last had van een groene gloed dat aan de zijkanten van zijn scherm tevoorschijn kwam op een lage helderheid en zwarte achtergrond in een pikdonkere ruimte.

Ik heb dit meteen getest bij mijn toestel en wat blijkt ook ik heb hier last van. Mijn tip is om dit snel na te kijken voordat je 14 dagen bedenk tijd voorbij is.

Een probleem waar ik ook tegen aan liep is dat mijn telefoon geen verbinding kon maken met mijn modem (ziggo oude ubee troep) ik weet niet zeker of het aan mijn modem ligt want mijn collega heeft een p8 en hij kan wel verbinding maken maar heeft weer andere problemen met mailtjes die niet binnen komen. Daarnaast als je wat speurwerk doet op Google kom je meer mensen tegen met een Huawei toestel die hier last van hebben.

Geluidskwaliteit van de speakers is niet bijzonder te noemen, ik vind de positie van de onderste speaker ook niet handig. Dit komt omdat het toestel op mijn pink leunt als ik hem vast heb.

Dit kan aan mij liggen maar hierdoor word vaak het geluid gedempt ook als je de telefoon horizontaal vast houd terwijl je film aan kijken bent.

Let op! Het betreft de versie met een LG scherm waar de groene gloed tevoorschijn komt. Dit komt voor zo ver ik weet door een productie fout met de lijm die aangebracht word.

Ik vind het jammer dat het toestel niet werkt zoals ik wil. Voor dit geld mag je toch verwachten dat alles meteen werkt. Door alle problemen ga ik dit toestel om ruilen voor een OnePlus 6t.
Zoals je kan merken is de review niet heel positief dit komt omdat er voor mij te veel negatieve punten zijn die de goede doen vergeten. Het is een prachtig toestel maar voor deze prijs moet alles perfect zijn.

Heb jij ook een Huawei Mate 20 Pro (dual sim) Twilight?

De mate 20 pro heeft 2 speakers, waardoor je altijd geluid blijft horen. Hoeveel speakers denk je dat de OnePlus 6t heeft en raad eens waar de speakers zitten? Ik denk niet dat je daar blij van gaat worden.

De groene gloed valt volledig binnen de garantie, ook na die 14 dagen. Het is slecht, ik heb het probleem zelf niet, maar het lijkt mij wel irritant.

Problemen met je router kan te maken hebben met Huawei toestellen, maar de hardware kan ook niet meer 100% zijn. Ik zou dat probleem eerst oplossen.

Dan blijft eigenlijk alleen de inkijkhoek een probleem en door het afgeronde / edge scherm kan ik mij voorstellen dat het niet prettig kijkt.

Wat je ook kiest, succes met je keuze en ik hoop dat je daarna zo'n 3 jaar kan genieten van je mobiel.
Hallo Kiswum,

Bedankt voor je reactie. Wat betreft de speakers ik ben me er van bewust dat die van de OnePlus 6T waarschijnlijk nog slechter zijn echter is de OnePlus ook ongeveer 300 euro goedkoper. Ik moet eerlijk toe geven ook bij een toestel van meer dan 600 euro verwacht ik ook goede speakers maar er blijft voor mij weinig keuze over.

Je blijft trouwens uiteraard altijd het geluid horen alleen als je een vinger op de USB-C ingang houd dan klinkt het geluid heel erg vervormd.

Ik kan eventueel ook nog kiezen voor de Google Pixel 3 XL maar deze vind ik weer veel te duur voor wat het te bieden heeft. Het word in ieder geval weer veel reviews lezen dit weekend.
Ik ben het met je eens dat een smartphone van €1000,- bij de release zo goed als perfect moet zijn. Helaas is dat een utopie en zelfs andere merken kunnen geen product van die prijs op de markt zetten die 100% is.
(Bijvoorbeeld de iPhone X die niet meer werkte rond het vriespunt en schermproblemen heeft).

"maar er blijft voor mij weinig keuze over."
Waarop doel je dan ?
Want als ik de specificaties tussen de OP 6t, Pixel 3 XL en Mate 20 Pro bekijk, dan zijn de verschillen zo divers dat ik slechts enkele (bijzondere) overeenkomsten zie.

Dat zijn namelijk: een high-end smartphone met Android 9 en minimaal een dubbele camera. Als je specifiek daarna zoekt, dan zijn er momenteel inderdaad niet veel opties.

Als de Android versie niet je grootste eis is, dan kun je veel smartphones vinden met nagenoeg dezelfde specs, smartphone formaat, notch, schermformaat en hoeveelheid geheugen in de Tweakers Pricewatch.

Of je nu €590,- of 1000,- neerlegt voor een smartphone, het is altijd handig om te weten wat je ervoor terug krijgt en of dat prijsverschil de moeite waard is.