Cherry KC 1000 (Qwerty Int. EN) Zwart

Cherry KC 1000 (Qwerty Int. EN) Zwart Review

BLACKfm 8 november 2018, laatste update op 8 november 2018, 288 views Product gekocht

Cherry KC 1000 (Qwerty Int. EN) Zwart

Ik heb dit toetsenbord nu een goede driekwartjaar in gebruik en ben er eigenlijk ontevreden over. Ik zocht een 'stiller' toetsenbord, en dat mocht niet te veel kosten. Maar wat er toen gebeurde...

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Niet zo stil als verwacht
  • Toetsen(bord) gaat snel 'glimmen'
  • Toetsen voelen ruw aan in het begin
  • Niet genoeg (zinvolle) sneltoetsen

In een kantoor waar je met een paar man op de kamer zit is lawaai van een toetsenbord of muis het laatste wat je wilt, maar intussen is het toetsenbord net zo luidruchting als elk ander 'standaard meegeleverd' toetsenbord.

Er zitten een paar sneltoetsen op voor rekenmachine, email, homepage / internet opstarten en slaapstand, maar nooit gebruik. Verdere sneltoetsen (zoals een FN + combinatie) ontbreken, en dat is voor systeemvolume wel een gemis.
De rekenmachine is sneller geopend met windowstoets+R dan de sneltoets.

Ik mag dus weer op zoek naar een nieuw toetsenbord doe wel stil is.

Verder is het plastic op veelgebruikte locaties al best wel glimmend. Het doet niet echt afbreuk aan het gebruik, maar een poetsbeurt zal dit niet meer verhelpen.
De tekens op de toetsen zitten er nog wel prima op, dus wat dat betreft.
Door dat de toetsen wat gladder zijn tikken ze ook wat prettiger, dus dit toetsenbord wordt (voor mij) wel beter naarmate je het gebruikt.

En op het moment van schrijven voor 5 euro verkrijgbaar (In het spaans, maar daar heb je met blind typen geen last van), daar kun je geen buil aan vallen.

Heb jij ook een Cherry KC 1000 (Qwerty Int. EN) Zwart?