Asus O!Play HDP-R1

Asus O!Play HDP-R1 Review

Defeated 2 april 2010, laatste update op 2 april 2010, 1.094 views

Asus O!Play HDP-R1

Pluspunten

• Klein en onopvallend
  • Downsampled DTS
  • Speelt Full HD
  • Speelt elk bestandsformaat (.MKV, VIDEO_TS, M2TS, .AVI etc. etc.)
  • Geluidsloos

Minpunten

• De GUI is...niet de mooiste
  • Geen bijgeleverde HDMI kabel
  • Firmware zeer aan verandering onderhevig

Geluidskwaliteit Score: 4
Er moest een mediaplayer komen in het huis van mij schoonouders.
Aangezien het een verjaardags cadeau zou worden mocht het ook niet teveel kosten, dus na wat zoeken kwam ik al snel op de Asus O!play uit.
Met 2 kleine kinderen in huis een a-technische vrouw en een...ja eigenlijk ook a-technische man moest het zeer simpel zijn en gewoon werken en vooral alles afspelen!

De O!play is een klein en onopvallend kastje met slechts 1 blauwe led waardoor hij in de meeste huishoudens wel ergens een plekje kan vinden.
De afstandsbediening is lelijk, de GUI laat ook te wensen over maar waar je niet omheen kan is dat het gewoon werkt! navigeren is zelfs voor 2 kids van 10 nog makkelijk te doen en alle opties zitten op een logische plek.

Het downsamplen van DTS geluid en het feit dat elk bestandsformaat kan worden afgespeeld is 1 van de grootste pluspunten, komt ook nog is bij dat door het gebrek aan een interne HD de O!play geheel geluidsloos is!
De firmware is (vooral vanuit de winkel) slecht maar er wordt keihard aan gewerkt en inmiddels zijn er vele functies toegevoegd en blijft de O!play groeien in mogelijkheden.

Het gebrek aan een interne HD wil ik geen gebrek noemen, ik bedoel...trek een kabel naar je pc/router/nas en je kan alles benaderen makkelijker gaat niet.
Naar mijn mening geeft dit juist veel meer mogelijkheden als een interne HD die je om de zoveel tijd moet upgraden naar een grotere HD, ruimte inneemt, lawaai maakt en extra warmte produceert.
Tel daar de scherpe prijs bij op en je hebt 1 van de beste mediastreamers die je kan krijgen op dit moment. Misschien niks voor tweakers maar een des te beter cadeau voor minder technisch onderlegde familieleden!

Heb jij ook een Asus O!Play HDP-R1?

hallo,

hoe krijg ik de nieuwe firmware in de mediaplayer?
met usb stick lukt het niet.

heb je ook alles geshared ? dan zou het via het netwerk moeten lukken.
in de engelse handleiding kom ik het niet tegen.